הרמטכ"ל בני גנץ קיבל את המלצתו של מפקד פיקוד הדרום אלוף סמי תורג'מן, והדיח היום (חמישי) את מגד צבר סא"ל לירן חג'בי, במסגרת הליך פיקודי שהתקיים בימים האחרונים.

נגד חג'בי מתקיימות מספר חקירות מצ"ח בחשד לביצוע מעשה מגונה והטרדה מינית. מצידו של סגן אלוף חג'בי כלפי שתי חיילות ששירתו תחת פיקודו וכן חשד לשיבוש הליכי משפט בגין הדחה של פקוד ומתן עדות שקר. הוחלט שלא להמתין לתוצאות חקירת מצ"ח ולהדיח את המגד שיצא לחופשה עד לסיום ההליך המשפטי נגדו. 

אלוף פיקוד הדרום, סמי תורג'מן, שחרר את סא"ל חג'בי בשבוע שעבר לחופשה בת עשרה ימים, עד להמשך החקירה בענייניו. קודם לכן, חג'בי עומת מול החיילת שהתלוננה נגדו.

חג'בי, סגן אלוף, נשוי ואב לילדים, הכחיש את כל החשדות המיוחסים לו. הפרשה עצמה מגוללת שורה של חשדות חמורים, הכוללים הטרדות מיניות של לוחמים ע"י מפקד המחלקה, חשד לקיום יחסי מין תחת מרות של מפקדים, היעלמות של אמצעי לחימה, חקירה של נסיבות מוות של שני חיילים ביחידה, שאחד מהם היה אחראי על הנשקים ושתה רעל למוות לאחר שנקרא לחקירה. במקרה אחר, התאבד חייל לאחר שהושפל עם סרטון אינטימי. כמו כן בפרשה נחקרים עוד חשדות לזיוף מסמך של דיווח תאונת דרכים, שבה היה מעורב המג"ד ורכישת ציוד אישי ומתנות בכספי תרומות.