כוחות צה"ל הגיעו לביתו של המחבל, ג'מאל עבד אל מג'יד ע'יאדה, בן 45 מנחאלין, שביצע את הפיגוע במחסום המנהרות מוקדם יותר היום (שישי) כששפך חומצה על שישה ישראלים וניסה לדקור אותם לאחר מכן באמצעות מברג. החיילים יבצעו חיפוש  בביתו ומעצרים לפי מידת הצורך.
הפיגוע בצומת המנהרות


גורם בכיר בצה"ל סיפר על השתלשלות האירוע: "בצומת אל-חאדר, מצפון למחסום המנהרות עמד בחור חרדי וחיכה לטרמפ. האם והילדים עצרו עם הרכב על מנת לקחת אותו, ואז המחבל הפלסטיני שפך חומר כימי, פגע בהם וגם הוא נפגע בעצמו. נהג נוסף זיהה את האירוע ויצא מהרכב. הפלסטיני ברח מזרחה והשניים בעקבותיו. אז, הפלסטיני שלף מברג והתחיל לרדוף אחריהם. במקום חולף אזרח שמזהה את האירוע ופוגע עם הרכב בפלסטיני, שנופל. הוא יוצא מהרכב ומבצע עליו נוהל מעצר חשוד וירי שני כדורים שהוא נפצע מהם". 


ששת הפצועים הישראלים נפגעו באורח קל בלבד ופונו לבית החולים שערי צדק. הגבר שנפגע, כבן 50, סובל מפגיעה בפנים ובעיניים. שלוש הילדות, בנות 11, 12 ו-18,  נפגעו בגפיים התחתונות. כמו כן, נפגע גבר כבן 27, ואשה כבת 52. הפצועים סובלים מאדמומיות בעור, תחושת קוצר נשימה, צריבה בעיניים ובעור. המחבל נפצע באורח בינוני לאחר שנורה במקום.


בשעה 13:35 התקבל במד"א מרחב ירושלים דיווח על האירוע. בדיווח נמסר כי מחבל שפך חומצה על כמה בני אדם, נורה ונפגע סמוך לחוסאן. צוותי מד"א הגיעו למקום ביחד עם כוחות גדולים של צבא. הפראמדיקים שהגיעו למקום העניקו טיפול לאם ולשלוש בנותיה שנפצעו באורח קל, ולאדם נוסף שהיה עמן ברכב. 
שרגא הופמן, סמנכ"ל איחוד הצלה , הגיע לזירה וסיפר במקום על השתלשלות האירועים: "עוברי אורח סיפרו לי כי מדובר ברכב שעצר טרמפ לאזרח ובעת פתיחת דלת הרכב הותז לעברם חומר בלתי מזוהה, שגרם להם לכוויות וצריבות בפנים. הטרמפיסט נפצע בינוני ובני המשפחה ששהו ברכב נפגעו באורח קל, כוחות הביטחון ביצעו ירי לעבר הפלסטיני ששפך עליהם את החומר, כוחות צבא ומשטרה בודקים את נסיבות האירוע".