מאז פתיחת העונה, אירופה עמוסה במאמרים חדשניים החושפים טפח מתורת האימון החדשה בקבוצות הבכירות וסותרת את דרך האימון בכדורגל הישראלי. אחת התזות נוגעת בגילאי 25.

 

עד שהגיע לגיל 25, זוכה הכדורגלן לכמות אימונים הדומה לזו של שחקן נוער (65 שעות חודשיות). גיל 25 עד 28 הוא גיל הפריצה, כשפיזיולוגית זוכה השחקן להקלה כדי לתת לגוף לפרוץ ולהוציא החוצה את המטען שנצבר.

 

שימו לב לגילאי שחקני מובילת הטבלה מהצפון: השוער גיא חיימוב, המגנים טוברנו פינאס, חן דילמוני ועודד אלקיים, הבלמים קאסיו פרננדס, דין מימוני ושיר צדק, הקשרים וובה בראון ואדריאן רוצ'ט, החלוצים רוג'רס קולה, דויד מנגה ואחמד עאבד - שישה מהם בני 25 וכולם נכנסים לטווח גילאי הפריצה. ואכן, הקריה נמצאת בפריחה.

 

כאשר כמות השערים שקריית שמונה כבשה עד היום היא בדיוק כמות השערים שנתניה ספגה - 27 - יוסי מזרחי חושש משלוש בעיות עיקריות: ארבעת החלוצים של ברק בכר; משחק הראש המצוין של שחקני קריית שמונה והפתיחות המסחררות של המחצית השנייה.

 

 

אין חזק יותר עבור מערכת לשחק רע ולנצח. בשלב הבא תשחק טוב, אבל בינתיים ניצחת. הדבר הכי רע לקבוצה זה לשחק טוב ולהפסיד, ולפחות על פי אלון חרזי, זה מה שמתרחש בהפועל עכו.

 

עכו ניצחה הכי מעט בליגה - פעמיים בלבד - וזה כבר לא מקרי. כמאתר הכישרונות במשך שנים של מכבי חיפה, חרזי נפל בשטח שהוא היה אמור להיות חזק בו. ארבעת הזרים של עכו, כולם בני 30 וצפונה. והרבה בגלל ברניסלב יובאנוביץ, אמיר האדזיץ' וג'וליאן ספאדאסיו, עכו איטית. למזלם, חמדי סליחי בן ה-30 מספק את הסחורה.

 

בקור של טדי, תופתע היום עכו למצוא בית"ר ירושלים חדשה. אם את הקריה כינינו קבוצת ה-25 פלוס, הרי שהקבוצה של טביב היא קבוצת העתיד. בוריס קליימן, אלי דסה, שלומי אזולאי, עומר אצילי, אופיר קריאף, עומר נחמני, חנן ממן, לידור כהן ואיציק כהן, כולם מתחת לגיל 24. בכך יתרונה של בית"ר: רוב שחקניה תוססים, עם תקווה לקריירה ועם הפנים קדימה.

 

הבעיה היא שלידור כהן לא מבקיע. הבחור ממוקם העונה באגף ומתקשה לכבוש משם. בית"ר היא קבוצה של אמצע, ולכן המאבק השבועי מי ישחק בקו חייב להיפסק. כולנו זוכרים את מילאן של אנצ'לוטי, עם המחומש בקישור, ונראה שזה הפתרון לבית"ר: חמישה שחקנים שימוקמו בשדרה המרכזית – פתרון טכני ותוסס אל מול הזרים הוותיקים והכבדים של חרזי.