אחרי שהצליחו במאבק להעביר את ערב חצאי הגמר וגמר גביע המדינה מיד אליהו לפיס ארנה, כל שנותר להפועל ירושלים הוא לעלות לשם. אלא שהמשוכה שניצבת בדרך לשם לא פשוטה בכלל: מכבי ראשל"צ שמארחת אותם כעת בבית מכבי.
האדומים עצרו רצף של חמישה הפסדים בכל המסגרות בשבוע שעבר עם טיול קליל על חשבון רמה"ש, אבל היום מחכה להם סיפור אחר לגמרי. דרווין קיצ'ן, שסובל מפציעה וצפוי להיכנס ל"הקפאה" אחרי המשחק, פוגש את האקסית, איתה העפיל בזמנו לגמר גביע המדינה, אחרי שהדיח בדרך לשם את קבוצתו הנוכחית.
הכתומים עקפו את ירושלים בדרך למקום השני בטבלה, אבל עם משחק עודף. ביום חמישי הם נראו רע מול בני הרצליה, אבל הצליחו לעבור סיבוב בזכות סל ניצחון מרשים של אייזיה סוואן. במפגש הליגה בין הקבוצות ניצחה ירושלים 64:72, אבל אחרי אחד ממשחקיה היותר קשים בפתיחת העונה.

רבע ראשון
ראשל"צ פתחה עם ג'רי סמית', חנוכי, יאנגר, קרמייקל וג'רמיס סמית', ירושלים עלתה עם רייט, הלפרין, סמית', אליהו וג'ונס. האדומים הלכו בפתיחה לצבע וקיבלו נקודות מג'ונס וסמית', אבל ג'רמיס סמית' שמר על קבוצתו קרובה, 14:12. אליהו עם 6 נקודות הכניס קצת התלהבות לאורחים, אבל שון דאוסן שעלה מהספסל צימק בפולו-דאנק מליגות אחרות ומיד השווה בפאול וסל, 20:20. קליעות עונשין של סמית' חתמו את הרבע ביתרון20:22 לירושלים.
רבע שני
הקצב ההתקפי של פתיחת המשחק נרגע ושון דאוסן העביר את היתרון לאורחים, 22:23. אדם אריאל הכניס רוח לחימה במשחק של האורחים, שרצו 0:9 בדרך ליתרון שיא, 23:31. דאוסן הנפלא ביחד עם ג'רי סמית' החזירו את הכתומים לעניינים והפכו ל-35:36. סמית' הירושלמי חפר פנימה וצימק ל-39:38 בהפסקה.
רבע שלישי
ראשל"צ המשיכה לשלוט גם בחזרה מחדרי ההלבשה, אבל לא הצליחה לברוח, בין היתר בגלל דונטה סמית' שהחזיק את קבוצתו בשיניים. סוואן התעורר ועם שתי שלשות רצופות, השלישית והרביעית במשחק כולו עבור שתי הקבוצות, פתח יתרון שיא, 46:53. הכתומים קיבלו מספר הזדמנויות להגדיל את הפער לדו-ספרתי, אך פספסו שוב ושוב וקיצ'ן ורייט הפכו עם 8 נקודות ללא מענה. סוואן לא התרגש וסגר את הרבע עם שלשה שלישית ברבע, 54:56 לראשל"צ.
רבע רביעי
אליהו המשיך את הנדנדה ונתן לאדומים יתרון, אבל סוואן וג'רי סמית' מיד השוו ל-61:61. סוואן הלוהט לא עצר ועם שתי שלשות נוספות הגדיל ל-61:67. הלפרין בנקודות ראשונות צימק ל-3, אבל יאנגר ענה בשלשה ומיד לאחר מכן יצא אליהו בחמש עבירות. ירושלים לא הרימה ידיים ועם סלים של סמית' העיקש חזרה לתמונה. ג'ונס השווה מהקו ל-71:71 ודונטה קיבל הזדמנות לנצח, אבל איבד בהתקפה האחרונה. לראשל"צ היו שש שניות להכריע את המשחק, אבל סוואן לקח זריקה קשה מבחוץ והמשחק הלך להארכה, 71:71.
הארכה
שלשה של אריאל השלימה ריצת 0:9 של ירושלים מסוף הרבע הרביעי. שתי הקבוצות נתקעו ולא קלעו אף סל שדה בשלוש הדקות הבאות, עד שסוואן התעשת והחזיר את היתרון לראשל"צ, 74:75. סמית' ענה בשתי קליעות עונשין, ודווקא יניב גרין, שהחליף את אריאל אחרי שהאחרון יצא בחמש עבירות, עמד בלחץ עם 3 מ-4 מהקו, 75:79, חצי דקה לסיום. ראשל"צ זרקה שוב ושוב מבחוץ ללא הצלחה וסמית' וג'ונס הבטיחו את ההעפלה לחצי הגמר בקליעות עונשין.
חיפה ואילת הצטרפו למכבי ת"א בארנה
הפועל אילת, הפינליסטית מהעונה שעברה, הבטיחה את מקומה בחצי הגמר גם השנה עם ניצחון 85:96 בנתניה. החבורה של דן שמיר קלעה 12 שלשות ב-46%, ואחרי רבע ראשון נוראי בהגנה בו פיגרה 31:28, העבירה הילוך וברחה למארחת מהליגה הלאומית.
אדריאן יוטר הצטיין עם 20 נקודות, 10 ריבאונדים ו-4 אסיסטים בשורות המנצחים, אפיק ניסים (4 מ-4 לשלוש) ובריאן אסברי הוסיפו 18 כל אחד וקאליף ווייאט 14. הרב פופ, שפתח את העונה שעברה בבני הרצליה, הרשים בשורות המפסידים עם 30 נקודות ו-11 ריבאונדים, אלירן גואטה הוותיק הוסיף 16.
גם סגנית האלופה, מכבי חיפה, המשיכה במסע ההתאוששות שלה ועלתה לארבע האחרונות עם 61:79 על הפועל גלבוע/גליל. מורן רוט, שבשבוע שעבר הורחק בארנה, המשיך לסבול מחוסר מזל ונאלץ לעזוב אחרי חמש דקות בגלל מתיחה.
גלבוע המפתיעה הובילה במשך דקות ארוכות, אבל נחלשה ככל שהמשחק התקדם ונעצרה על 7 נקודות בלבד ברבע האחרון. וויל גרייבס רשם את משחקו הטוב ביותר בארץ עם 24 נקודות ו-4 מ-7 לשלוש, רנה רוז'ו הוסיף 17 ו-7 ריבאונדים, דגן יבזורי 13. אלכס יאנג היה הקלע היחיד בשורות האורחים בדו-ספרתי עם 21, רפי מנקו הוסיף 9 ואנתוני גודס 8.