בנק ישראל לא הפתיע. היום בצהריים פרסם את החלטתו לגבי גובה הריבית והוא בחר להותיר  את הריבית במשק בינואר 2015 ללא שינוי על  0.25% , כפי ששצפו רבים בשוק ההון .



בבנק ישראל מסבירים את החלטתם בכך שנתוני האינפלציה נמוכים עם ירידה של 0.2% בנובמבר ואילו האינדיקטורים הכלכליים שנוספו החודש ממשיכים להצביע על התאוששות בפעילות לאחר מבצע "צוק איתן", אם כי עדיין לא נרשם פיצוי מלא על הפגיעה של המבצע בכלכלה ובצמיחה.  



אורי גרינפלד, הכלכלן והאסטרטג הראשי של פסגות לא הופתעה בהודיעה שהוציא מיד עם היוודע החלטת הבנק הוא כתב , "בנק ישראל התרגל לרעיון של סביבת אינפלציה נמוכה הנובעת בעיקר מגורמים חיצוניים כמו ירידת מחירי החשמל, המים, הסחורות והתגברות התחרותיות במשק. לכן, ההחלטה להותיר את הריבית על כנה היתה כמובן צפויה ואנו מעריכים כי גם ב-2015 הריבית תוותר ברמתה הנמוכה".



גם עוזי לוי, אנליסט ראשי,  של בית ההשקעות אינפיניטי מסביר את החלטת בנק ישראל ברמת האינפלציה הנמוכה שכן "מתחילת השנה ירד מדד המחירים לצרכן ב-0.2% וזאת לאחר מספר חודשים של דפלציה ללא כל צעדים של בנק ישראל. ממוצע התחזיות למדד חודש דצמבר עומד ברמה של 0.1% ובמידה ולא תהיה הפתעה כלפי מעלה שנת 2014 תסתיים באינפלציה שלילית כשירידת מחיר החשמל וצניחת מחיר הנפט אף צפויים להביא לירידה חדה של כ – 1% במדד חודש ינואר ולהעמיק את המדדים השליליים".