התפתחות דרמטית בתחום חיפושי הגז בישראל. הממונה על ההגבלים העסקיים, דיוויד גילה, זימן לאמש במפתיע ישיבה עם בעלי קידוחי הגז בישראל ובמהלכה תכנן להודיע שהוא שוקל מחדש את עמדתו בסוגיית הבעלות על הקידוחים.
 
המשמעות המיידית של ההחלטה האפשרית של גילה היא שחברות הקידוחים שבבעלות יצחק תשובה וחברת נובל אנרג'י, השותפה איתו לקידוח לוויתן ותמר, יאלצו למכור את אחזקותיהם באחד מהקידוחים הללו.
 
המכירה תעשה אם גילה יחליט שהמדובר "בהסדר כובל" על פי חוקי ההגבלים העסקיים, המאלץ אותו לנקוט בצעד זה. עמדתו של גילה  עד היום הייתה שאין המדובר בהסדר כובל ואת עמדתו זו הוא אמור היה להציג עד סוף השנה בבית הדין להגבלים עסקיים.
 
גילה הסתפק בעובדה ששותפי תמר ולוויתן ימכרו אך ורק את אחזקותיהם בקידוחים כריש ותנין, מתוך תקווה שהדבר יעודד תחרות בעתיד. הממונה גם חשב שמהלך דרמטי יותר כלפי שותפויות הגז עלול לגרור אותם לבתי המשפט, מה שעלול לעכב בשנים ארוכות את פיתוחי מאגר לווייתן.

נראה כי השינוי בעמדת הגיע בעקבות חוות דעת שקבעו שמחירי הגז שהשותפויות גובות הם מופרזים ושפוטנציאל הפגיעה בלקוחות נאמד ב-50-100 מיליארד שקל בשנה. במקביל גם נשמעו קריאות לפקח על מחירי הגז. 

בישיבה אמש השתתפו בין השאר גדעון תדמור, מנכ"ל דלק קידוחים, ביני זומר, מנכ"ל נובל אנרג'י ועוד מספר עורכי דין. 

האפשרות שאחזקותיו של תשובה יימכרו גררה אתמול במהלך המסחר בבורסה ירידות שערים בניירות הערך של שותפויות הגז.