שוק המניות של תל אביב עשוי להיפתח היום (חמישי) פותח את היום האחרון של המסחר השבועי. ירידות השערים החדות יחסית שהיו אתמול בניו יורק עם ירידה של 1.63% במדד אס אנד פי 500 , ירידה של 1.5% בדאו ג'ונס ושל 1.42% בנאסדאק בנוסף לירידות שיש הבוקר בבורסות אסיה, ישפיעו לרעה על סנטימנט המשקיעים.



סביר להניח שהבורסה  תהיה במגמה של ירידות שערים במישור היותר רחב התקרית שבו נהרג בכיר פלסטיני גם הוא עשוי להשפיע לרעה על הבורסה אם כי אלמנט זה עשוי להיות מנוטרל מי ההתפתחויות הפוליטיות שהיו אתמול שכן הקמת גוש הרצוג לבני וניצחונו של נתניהו במרכז הליכוד מייצבים את המערכת הפוליטית.


הבורסה של תל אביב גם מתעדכנת בהרכב המדדים, פרטנר וסלקום יוצאים מהמעו"ף, מה שמשקף את ירידת ערכם של מניות התקשורת ובמקומם נכנסות פרוטרום ומליסרון, האחת חברה כימית והשנייה נדל"נית.

נמשכת הנסיגה החדה של הדולר-שקל כלפי מטה

הטריגר לתיקון החד של הדולר-שקל קשור יותר למגמה של הדולר בעולם ולא למצבו הירוד של השקל. על רקע צניחת מחיר הנפט לשפל של 5 שנים, רמת החשש והסיכון בשוק הגלובלי מאוד גבוהה כרגע, והדבר פוגע מאוד בדולר, שנסחר בירידה לכל אורך שבוע המסחר. 

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "נמשכת הנסיגה החדה של הדולר-שקל כלפי מטה, ואמש אף נגע הצמד במהלך היום ברמת 3.90, כמעט 10 אגורות מהפסגה שנקבעה בתחילת השבוע. עוצמת הירידה אינה משקפת שינוי פונדמנטלי במגמה של הצמד, אלא היא נובעת בעיקר מחדות העלייה הקודמת. בשוק הפיננסי מה שעולה מהר יורד מהר, וכך המצב כרגע לגבי הדולר-שקל. הכישלון לפרוץ את רמת 4, והסמיכות לסוף השנה, נתנה את האות לגל נרחב של מימושים בקרב סוחרי הלונג, שמעדיפים להבטיח את רווחיהם לפני סוף השנה. 


הטריגר לתיקון החד קשור יותר למגמה של הדולר בעולם ולא למצבו הירוד של השקל. על רקע צניחת מחיר הנפט לשפל של 5 שנים, רמת החשש והסיכון בשוק הגלובלי מאוד גבוהה כרגע, והדבר פוגע מאוד בדולר, שנסחר בירידה לכל אורך שבוע המסחר. 

רמת 3.90 היא כרגע רמת המפתח עבור המשך התיקון. המגמה של הדולר-שקל בתחזית ל-2015 היא עולה, וייתכן שיהיו סוחרים שינצלו את הירידה הנוכחית כדי להתמקם במחיר אטרקטיבי לקראת ההמשך הצפוי של העלייה. מנגד, אם נראה ירידה מתחת ל-3.9 הדבר יאיץ בעוד סוחרי לונג לממש ואנחנו נראה האצה כלפי מטה".