הבחירות הכלליות הקרובות מחלישות את השקל שכן בנוסף להשפעות השליליות של המצב הכלכלי מצטרף עכשיו חוסר יציבות פוליטית. ובינתיים הדולר ממשיך לשבור רמות התנגדות כשכל שבירה של רמת התנגדות רק מגבירה את התיאבון של הלונגיסטים, והסנטימנט כלפי השקל הוא שלילי כפי שלא היה מזה שנים. רמת המפתח הבאה היא 3.95 כשהדרך לשם קצרה מאוד שכן היום בבוקר הוא נסחר בשער של 3.94 שקלים במסחר הבין בנקאי .
 
במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "השקל ממשיך לקרוס ולאבד גובה גם בפתיחת שבוע המסחר. גם רמת 3.90 לא היוותה מחסום משמעותי עבור הדולר-שקל, והצמד העפיל אתמול עד ל-3.9250. כל שבירה של רמת התנגדות רק מגבירה את התיאבון של הלונגיסטים, והסנטימנט כלפי השקל הוא שלילי כפי שלא היה מזה שנים. רמת המפתח הבאה היא 3.94. ירידה חזרה מתחת ל-3.90 עשויה, אולי, לדרבן חלק מהסוחרים לממש חלק מהרווחים. 
 
העלייה של הצמד בשבוע האחרון נובעת בעליל מחולשתו של השקל ופחות מחוזקו של הדולר, כאשר בעולם הדולר נעל אתמול יום שלילי. עיני המשקיעים כעת בעיקר למערכת הפוליטית בישראל, כאשר השבר בין סיעות הקואליציה, ובעיקר בין הליכוד ל"יש עתיד", הולך ומחריף והולכים ומתרבים ההערכות כי אנו קרבים לבחירות. אם אכן נלך לבחירות לפני אישור תקציב כה חשוב יהיה זה הרה אסון עבור הכלכלה הישראלית, ויפגע קשות באמון השוק, המקומי והעולמי, בהנהגה הפוליטית בישראל. מנגד, אם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד יצליחו במגעים ביניהם להגיע לעמק השווה ולשמור על שלמות הקואליציה, הדבר ירגיע מעט את הבריחה מהשקל. 
 

בעולם, אנו דווקא עדים להתמתנות בעלייה של הדולר, וזאת על רקע הטלטלה המדאיגה בשוק הסחורות ולקראת אירועי המפתח בהמשך השבוע – החלטת הריבית של הבנק של אירופה ופרסום דוח התעסוקה ביום שישי בארצות הברית".