היום (שני)  נפתח למעשה המסחר בשוקי ההון של העולם לשנת 2015  לאחר חופשות חג המולד וראש השנה האזרחית . עלפי ההערכות שנת 2015 לא תחייך לשקל הישראלי וליבואני ישראל אך היא כן תתקבל בברכה רבה על ידי היצואנים, שכן הירידה בשערו של  השקל אומנם תזיק ליבוא אך תואיל מאוד ליצוא. 
במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים שהשנה "נפתחת כשיחסי הכוחות בין הדולר לבין השקל ברורים למדי. בשעה שמדד הדולר נסחר בעולם ברמתו הגבוהה ביותר מאז דצמבר 2005, השקל נועל חודש שישי ברציפות של ירידה למול הדולר. בשוק המט"ח, הגורם הראשי שמכתיב את תנועת הצמדים הוא צפי הריביות, ובשעה שהבנק הפדרלי צפוי להתחיל השנה בהעלאות ריבית, בנק ישראל צפוי להותיר את הריבית ברמת אפס לאורך מרבית שנת 2015".
כלכלני החברה מוסיפים ש"לאחר שבועיים של דשדוש בשל חופשות חג המולד וראש השנה האזרחית, שבוע המסחר הראשון של 2015 יוצא לדרך, ונפחי המסחר צפויים לחזור בימים הקרובים לרמות הנורמליות. השנה נפתחת כשיחסי הכוחות בין הדולר לבין השקל ברורים למדי. בשעה שמדד הדולר נסחר בעולם ברמתו הגבוהה ביותר מאז דצמבר 2005, השקל נועל חודש שישי ברציפות של ירידה למול הדולר.

בשוק המט"ח, הגורם הראשי שמכתיב את תנועת הצמדים הוא צפי הריביות, ובשעה שהבנק הפדרלי צפוי להתחיל השנה בהעלאות ריבית, כאשר השאלה היחידה שנותרה פתוחה היא מתי ובכמה, בנק ישראל צפוי להותיר את הריבית ברמת אפס לאורך מרבית שנת 2015, אם לא כולה. הצפי בגזרת הריבית משקף למעשה את הפער בתחזית הצמיחה בין המשק האמריקני המתאושש לבין המשק הישראלי המקרטע.

כשאלה פני הדברים, הצפי הוא להמשך העלייה של הדולר-שקל, כאשר עלייה במהלך 2015 חזרה מעל רמת 4.1 תסלול את הדרך בהמשך השנה לעבר 4.27 ו-4.36, כך עולה מתוך ניתוח טכני של המגמה בטווח הארוך. עם זאת, כל עוד אנו מתחת לרמת 4.1, ישנה היתכנות לתיקון טכני שעשוי להוביל את הצמד לעבר 3.80. 
מה שעשוי לשבש את התרחיש הזה הוא הרעה בסנטימנט בשוק ההון העולמי. אם הבעיות סביב צניחת מחיר הנפט, קריסתה של רוסיה או בעיות החוב בגוש האירו, יגררו את השווקים מטה ויפגעו בתחזית הצמיחה העולמית, המשקיעים צפויים לצמצם את החשיפה שלהם לדולר ולהגביר את אחזקותיהם במטבעות סולידיים יותר, ובראשם הין. כמו כן, אם בנק ישראל יבצע תפנית במדיניות המוניטרית שלו ויתחיל להעלות שוב את הריבית, הדבר יסייע לאושש את השקל. 
הפרסום המרכזי השבוע יהיה דוח התעסוקה ביום שישי בארצות הברית. הדוח צפוי להצביע על תוספת של 230 אלף משרות חדשות למשק האמריקני בדצמבר וירידה של שיעור האבטלה מ-5.8% ל-5.7%. נתוני תעסוקה חיוביים יגבירו את הצפי להעלאות ריבית מצד הפדרל ריזרב ויחזקו את הדולר".