הסלפי של אלן


אי אפשר לחתום את 2014 בלי הצדעה קטנה לס-לפי ה״ספונטני״ של אלן דג׳נרס במהלך טקס האוסקר, שנערך בחודש מרץ האחרון. דג׳נרס, שהנחתה את הטקס, הזעיקה את בראד פיט, אנג׳לינה ג׳ולי, ג׳וליה רוברטס, ג׳ניפר לורנס, בראדלי קופר, מריל סטריפ, קווין ספייסי, לופיטה ניונגו (ואחיה שזינק לתמונה, הבחור הכי בר מזל בעולם), צ׳נינג טייטום וקמצוץ מג׳ארד לטו, לסלפי הכי מדובר של כל הזמנים. 3.3 מיליון שיתופים היו לתמונה הזאת בטוויטר, מה שהפך אותה כמובן גם לציוץ הכי פופולרי ברשת בכל הזמנים ובעיקר, לתמונה שהכי הרבה אנשים עשו לה הומאז׳ בדמות סלפי במשרד.



סקרלט ג'והנסון חברה של ישראל 


מייצגת. ג'והנסון (צילום: מתוך הפרסומת לסודה סטרים)




העולם שונא אותנו והוא שנא אותנו אפילו יותר השנה, אבל הרבה לפני מבצע צוק איתן, סקרלט ג׳ונהסון - שהפכה השנה גם לאמא בפעם הראשונה - נבחרה בינואר 2014 לייצג את חברת סודה סטרים הישראלית. או אז הגיבו שונאי ישראל בעולם בקריאות נאצה ודרשו מג׳והנסון לבטל את החוזה. בתגובה היא שלחה את כל ההייטרים לקפוץ לה ואפילו עזבה את תפקידה כשגרירה של רצון טוב בארגון אוקספם, שהביע את מחאתו נגד השתתפותה בקמפיינים של החברה. כמה חודשים אחר כך היא שבה והבהירה שהיא עומדת מאחורי ההחלטה שלה. ואנחנו עומדים מאחורייך, כפרה.



דילן פארו מאשימה את וודי אלן בהתעללות מינית


2014 בהחלט תיזכר כשנה שבה נחשפו הרבה יותר מדי פרשות מיניות מטרידות ומעוררות חלחלה. הפרשה המסעירה הראשונה הגיעה מכיוונה של דילן פארו, בתו המאומצת של וודי אלן, שתיארה בטור חושפני מאוד, שפורסם בפברואר ב״ניו יורק טיימס״, כיצד לטענתה, הבמאי המפורסם התעלל בה מינית כשהייתה ילדה. הפרשה הסעירה את הוליווד במשך שבועות ארוכים ועוררה תגובות רבות בתעשיית הסרטים ההוליוודית. אלן עצמו הגיב לטענות כמה ימים לאחר פרסום הטור וטען שהוא מעולם לא תקף את דילן ושהסיפור נשתל בראשה על ידי אמה, בת זוגו שלעבר, מיה פארו, שאותה עזב אלן לטובת רומן עם בתה המאומצת, סון יי. בהמשך השנה אלן נראה כמי שהצליח להתגבר על הפרשה, כשהוציא את סרטו החדש, ״קסם לאור ירח״.



קים וקניה על שער ווג


כמו בכל שנה בשבע השנים האחרונות, גם את השנה הזאת אפשר להכתיר בתור השנה של קים קרדשיאן. בכל שנה שחולפת היא מצליחה לזלוג החוצה ממחוזות הטראש ולכבוש לאיטה את העולם. אז ב-2014 היא לא רק התחתנה עם אהבת חייה, קניה ווסט, בחתונה יוקרתית להחריד וסודית (טוב, לפחות במונחים של הקרדשיאנס) באיטליה בחודש מאי, היא גם טיפסה אל פסגת האופנה עולמית, עם שער מרהיב בגיליון אפריל של ״ווג״, יחד עם קניה. השער עורר עניין רב וקים וקניה הפכו לזוג הכי מדובר של השנה. בנובמבר האחרון דיברה עורכת ״ווג״ על השער הזה עם רשת CNN. ״הסלבריטי הראשונה ששמתי על שער ווג הייתה מדונה וגם זה היה נחשב בזמנו לשנוי במחלוקת לחלוטין״, היא אמרה. ״אני חושבת שאם אנחנו נישאר רק עם טעם טוב ועם אנשים כאלה על השער, יהיה לנו מגזין משעמם למדי ואף אחד לא ידבר עלינו. זה מאוד חשוב שידברו עלינו״. הצליח לה. אה, ותמונת החתונה של קים וקניה שברה את שיאי האינסטגרם כשגרפה 2.4 מיליון לייקים.



סולאנג' תוקפת את ג'יי זי


 הספקולציות לא איחרו לבוא (צילום: מתוך הסרטון)

זו הייתה השנה שבה ביונסה וג'יי זי הצליחו להדוף שמועות חוזרות ונשנות על גירושים וגם לצבור יחד הון של מיליארד דולר, אבל זו הייתה גם השנה שבה בועת המשפחה המושלמת התפוצצה. זה קרה בחודש מאי כשבסרטון ממצלמות האבטחה של מעלית במלון בניו יורק תועדה אחותה הקטנה של ביונסה, סולאנג' נואלס, תוקפת את ג׳יי זי ומכה אותו. הספקולציות כמובן לא איחרו לבוא, רובן גרסו שסו-לאנג' הייתה שיכורה, אבל בהצהרה שהמשפחה פרסמה כמה ימים אחרי, הם הבהירו שכמו כל משפחה, גם להם יש בעיות. בהמשך התאחדה ביונסה עם ג׳יי זי והילדה בלו אייבי על במת n־VMA כדי להוכיח לכולם שהם עדיין מדהימים.

נפרדים מרובין וויליאמס, ג׳ואן ריברס ופיליפ סימור הופמן

מוות מפתיע. רובין וויליאמס (צילום: רויטרס)
 
היו לנו כמה רגעים של שיברון לב השנה: בפברואר השחקן פיליפ סימור הופמן נמצא מת בביתו, לאחר שהזריק לעצמו מנת יתר. כמה חודשים אחר כך תקף אותנו מותו הבלתי צפוי בעליל של רובין וויליאמס, שנמצא מת בדירתו לאחר שהתאבד ב־11 באוגוסט. מאוחר יותר הסתבר שהוא סבל ממחלת הפרקינסון בשלבים מוקדמים וגם מדיכאון חמור ופרנויה ולכן החליט לשים קץ לחייו. בסוף אוגוסט עברה ג׳ואן ריברס הליך רפואי שגרתי אבל משהו השתבש מאוד, היא שקעה בתרדמת ולא התעוררה ממנה. אנחנו עדיין מתגעגעים.

צפון קוריאה נגד הוליווד
 
אי אפשר לסיים את השנה הזאת בלי להקדיש דקת דומייה לתרחיש הכי מופרך שאפשר לדמיין, אבל שקרה באמת בהוליווד. אם ביליתם את החודש האחרון של 2014 קבורים מתחת לאיזה שידור חוזר של הקרדשיאנס, הנה התקציר: בסרט ״ראיון סוף״, סת' רוגן וג׳יימס פרנקו יוצאים לחסל את מנהיג צפון קוריאה קים ג׳ונג און. צפון קוריאה בתגובה שיגרה האקרים שפרצו למאגרי המידע של חברת סוני והדליפו לרשת סרטים שטרם ראו אור וחשפו אימיילים מביכים ונוטפי גזענות והתנשאות של בכירי האולפנים. סוני כמעט נכנעה לדרישה של צפון קוריאה שלא להקרין את הסרט אבל בעידוד הנשיא ברק אובמה עשו מערוף והעלו את הסרט ישירות לרשת ובסופו של דבר הוא הופץ גם בבתי הקולנוע. בסוף השבוע הראשון להפצתו (סוף השבוע האחרון, הלא הוא סוף השבוע של חג המולד) הוא גרף למעלה מ-15 מיליון דולר. יש לנו תחושה שלסיפור הזה עוד יהיו הדים גם ב-2015.

ג׳ניפר לורנס בעירום


נסיבות אינטימיות. לורנס (צילום: רויטרס) 

זו לא הפעם הראשונה שבה האקרים עלובי נפש מצליחים לשים את ידם על תמונות פרטיות של כוכבות הוליוודיות ומפרסמים אותן, אבל הפעם הם לקחו צעד אחד רחוק מדי: לאתר פור צ׳אן, מעוז ההאקרים הידוע לשמצה, העלה אחד המשתמשים עשרות תמונות של כוכבות, שללא ספק צולמו בנסיבות אינטימיות ונועדו עבור הפרטנרים שלהן. ההאקר המדובר הצליח לפרוץ לשירותי הענן של ג׳ניפר לורנס, קייט אפטון, קים קרדשיאן ורבות אחרות. לכמה סוטים ברשת היה שבוע מוצלח, לנו קצת פחות.

הנה הולכת האני בובו
 
בישראל היא פחות מוכרת אבל בארה״ב השם האני בו בו מוכר בהחלט: ״היר קאמס האני בובו״ התחילה כסדרת ריאליטי על האני בו בו, או בשמה האמיתי אלנה, שהייתה בת 6 כשהת־ כנית עלתה ברשת TLC האמריקאית, שמשתתפת בתחרויות יופי לילדות ברחבי המדינה(הקהל האמריקאי פגש אותה לראשונה בסדרת האם, ״טודלרס אנד טיארס״). מהר מאוד עלילת הסדרה התרחבה גם למשפחה שלה ובמיוחד לאמה, מאמא ג׳ון - אישה גדולה ודומיננטית שעומדת מאחורי הקריירה הענפה של אלנה. הם ייצגו את ה״ווייט טראש״ האמריקאי הטיפוסי, כולל מבטא דרומי מוגזם וחיבה יתרה לסוכר לבן. ההצלחה הייתה פנומנלית והאני בו בו הפכה לתופעה, לא מעט בזכות הפה הגדול והמרהיב שלה, עד שבאוקטובר האחרון הבועה התפוצצה: הסתבר שמאמא ג׳ון יוצאת עם פדופיל מורשע, מארק מק׳דניאל, שהתעלל מינית באחותה הגדולה כמה שנים קודם לכן. בעקבות השערורייה, רשת TLC ביטלה את הסדרה והורידה אותה מהאוויר.

האשמות חדשות נגד ביל קוסבי


 הספיישל בוטל. קוסבי (צילום: רויטרס)

עוד פרשה מביכה ומטרידה במיוחד שהסעירה את הוליווד השנה שייכת לביל קוסבי, אחד האבות המייסדים של הסיטקום האמריקאי, שככל הנראה במקביל לקריירה שלו תפקד לאורך כל העשורים האחרונים גם כאנס, לכאורה כמובן. למרבה הזוועה, הסוד היה ידוע בהוליווד שנים. הפרשייה הנוכחית התפוצצה בנובמבר, כששתי קורבנות של קוסבי העידו בתקשורת כי הכוכב סימם ואנס אותן בשנות ה-70 וה-80 (בעקבות מופע סטנדאפ של הקומיקאי חניבעל בורס, שהעלה את הנושא). מאז, התחיל כדור השלג להתגלגל ועוד ועוד קורבנות צצו והתוודו (עד כה 22 נשים). קוסבי, ששקד בדיוק על קאמבק טלוויזיוני מפואר, התחפר בביתו. רשת NBC ביטלה את הסיטקום שלו ונטפליקס ביטלו את הספיישל בכיכובו שתכננו להעלות בחג ההודיה. תלונתה של ג׳ודי הות', שלטענתה הותקפה מינית על ידי קו-סבי כשהייתה בת 15 בלבד, הובילה את משטרת לוס אנג׳לס להכריז על פתיחת חקירה נגדו.