1. הכינוי ג’יי זי הוא לא מה שאתם חושבים 


שמו האמיתי של ג’יי זי הוא שון קרטר, אבל העולם מכיר אותו בזכות הכינוי הקצר. ב-2013 הוא הכריז בפני העולם שמעתה ואילך הוא רוצה להיקרא רק ג’יי זי, אבל מעטים יודעים מה משמעות הכינוי. האגדה סיפרה שהוא אימץ את הכינוי על שם קווי הרכבת התחתית בניו יורק, J ו-Z, שהיו אלה שהגיעו לשכונת המצוקה בה גדל בברוקלין, אבל לפני כמה שנים הסתבר שזה לא נכון. חבר ילדות של ג’יי זי סיפר ששמו הנוכחי הגיע מכינוי הילדות שלו, JAZZY, שניתן לו בשכונה בגלל האופי השלו והקולי שלו. בהמשך הוא התפתח לכינוי ג’יי זי, גם כהומאז’ לראפר הנערץ עליו, ג’אז או, ששימש גם כמנטור שלו. עוד כינוי פופולרי שלו הוא HOVA, שנולד מתוך המלה Jehovah (יהווה). בשורה באחד השירים הוא אומר על עצמו: “They Call me J-HOVA” או בקיצור, זו הדרך שלו לומר שהוא האלוהים של הראפ. 


2. הוא חושף את עצמו בשירים שלו 


המעריצים שלו וחסידי ההיפ הופ בכללותם, יודעים את זה היטב על ג’יי זי: את כל מה שהוא לא מספר לתקשורת, אפשר למצוא בשירים שלו, כולל סיפורים על התלאות שעבר בילדותו בשיכונים, הנטישה של אביו כשהיה ילד וכן הלאה. אפשר לגלות פרטים מדהימים על עברו דרך המוזיקה. למשל: כשהוא היה בן 12, הוא ירה באחיו, שהיה מכור לקראק אחרי שזה גנב לו טבעת. גם ג’יי זי השתמש בסמים כמו קראק כשהיה צעיר. בשירים הוא מדבר על הכאב שחש כשאביו נטש אותו, על היום שבו החברה שלו לשעבר (לפני ביונסה, מן הסתם) ילדה עובר מת ושלל סיפורים מצמררים אחרים. אגב, כשהוא לא כותב על עצמו, הוא משמש ככותב צללים לראפרים אחרים אבל לא פעם הואשם שהוא בעצמו משתמש בכותבים אחרים ולא כותב את השירים שלו. כנראה שאף פעם לא נדע. 


3. הוא הסלב השלישי הכי פופולרי בחיפושים ב-Ask.com 


אתר Ask.com ערך בדיקה בקרב 100 מיליון הגולשים שלו וגילה שג’יי זי הוא הסלב השלישי הכי פופולרי במנוע החיפוש של האתר בשנת 2013, אחרי רובין ויליאמס וג’ניפר לורנס. הוא גבר אפילו על קים קרדשיאן, שהגיעה רק למקום הרביעי. ביונסה, אגב, בכלל לא נכללה ברשימה הזו. Ask.com הוא אתר המבוסס על שאלות ותשובות והסיבה לפופולריות הגואה של ג’יי זי השנה קשורה גם למסע ההופעות המצליח שלו עם ביונסה, לשמועות סביב הנישואים שלהם והאפשרות לגירושים, שלרגע לא יורדת מהפרק, לפחות מבחינת אתרי הרכילות. אחרי תקרית המעלית, שבה נראתה אחותה של ביונסה, סולנג’, מכה את ג’יי זי, הדיווחים על צרות בגן עדן לא מפסיקים לזרום. השניים ממשיכים להופיע יחד ולטעון שהם מאושרים. וברשימה אחרת, שדירגה את עשרת המוזיקאים הרווחיים ביותר, ג’יי זי הגיע למקום השמיני עם הון מוערך בשווי 520 מיליון דולר לפי מגזין פורבס, בעוד שביונסה נמצאת במקום העשירי עם 440 מיליון דולר. בקיצור, אם הם יתגרשו, הם יצטרכו לחלק ביניהם רכוש בשווי מיליארד דולר. 


4. הוא קונה חברות של מוצרים שהוא אוהב 


לג’יי זי, בהיותו יזם מוצלח, יש הרבה חברות, בהן חברת תקליטים, רשת ברים, סוכנות ספורט ועוד. הוא העיד על עצמו לא פעם שכשמשעמם לו, הוא רוכש חברות חדשות, לרוב של מוצרים שמוצאים חן בעיניו. ב-2005 הוא פרש לתקופה קצרה מהקריירה המוזיקלית כדי להשקיע ביזמות, אבל כמו שאפשר להבין – ההחלטה לא החזיקה יותר מדי זמן. 

שמפניה היא אחד המשקאות האהובים על ג’יי זי, במיוחד של המותג הצרפתי Armand de Brignac ובקבוקיו הזהובים, ששייכת לחברת קטייר הצרפתית. כל בקבוק עולה 300 דולר ויכול להגיע גם ל-200 אלף דולר. לפי מגזין פורבס, ג’יי זי זומם לרכוש את החברה כבר מ-2006 ומגשש את דרכו לשם, עד שלא מזמן הציע להם “הצעה שלא יכולים היו לסרב לה”, כפי שדיווחו בחברה. לפני כן, בקבוק של החברה הופיע באחד הקליפים שלו והיא תמיד נשפכת כמו מים במסיבות האקסקלוסיביות שלו ושל ביונסה. 


5. הוא הגבר היחיד שביונסה אי פעם הייתה איתו 


קשה להאמין שעברו כבר 12 שנה ושהיא הייתה בסך הכל בת 19 כשהם הכירו, אבל זו האמת – ביונסה וג’יי זי התחיל לצאת ב-2002 וביונסה, שגדלה בבית נוצרי אדוק יחסית, רמזה בעבר בראיון לאתר Media TakeOut שג’יי זי הוא הגבר היחיד שאי פעם הייתה איתו. “למרות שהייתי צעירה מדי בשביל שיהיה לי בן זוג של ממש – לא גרנו ביחד, לא היינו... אתה יודע... זו הייתה מערכת היחסים היחידה שלי עם בחור. לפני כן היה לי חבר אחר, אבל זה היה ממש כשהייתה ילדה ומאז היה לי רק בן זוג אחד – ג’יי”.


אבל התעלומה הגדולה היא איך ומתי הם הכירו. השניים נפגשו בסצנת המוזיקה מתישהו בין 1997 ל-2000 – כל אחד מהם מסר גרסאות שונות בראיונות שונים. הם מוכנים לספר רק שהתחילו לצאת רשמית ב-2002, אבל איכשהו יש לנו תחושה שגם הסיפור הזה לא לגמרי מדויק. כמובן שהאהבה לא מושלמת. שמועות על בגידות, במיוחד מצדו של ג’יי זי, צפות כל הזמן ובקיץ האחרון, במהלך הופעה ביונסה שינתה את מילות השיר של Resentment, שעוסק בבגידה ושקרים, ושתלה בו רמזים שגיי’ זי בגד בה.