הזמרת רינת בר החליפה קידומת לגיל המופלג 30. הזדמנות טובה לבדוק לאן נעלמה "ילדת הפלא", כפי שהוכתרה כשהתגלתה בגיל 12, ולמה הפוטנציאל המובטח לא ממש התממש. אולי בגלל שהיא מתגוררת באשדוד, הרחק מהברנז'ה? אולי בגלל שבחרה להתמקד בבית חם, משפחה, ובתה ליאן, בת הארבע?



מצד שני, בר הוציאה לא מזמן אלבום שמיני במניין, "חיכיתי לך", מה שמוכיח שהיא דווקא כן עובדת. לאחרונה כתבה והלחינה את "עד הסוף" לאייל גולן ושרית חדד, שהפך להיט היסטרי בהופעותיהם המשותפות. 

בואי נזכר רגע, כי באמת שכחנו. איך בעצם הכל התחיל?

"כשהייתי ילדה, לאבא שלי, איציק, הייתה להקת חתונות, ובזמן שסולן הלהקה יצא להפסקה, הייתי עולה לשיר. כולם היו המומים איך יש לי אומץ לעלות ככה לשיר.  אז התחלתי להופיע עם הלהקה. בגיל 12 הוצאתי את האלבום הראשון שלי, והיה סביבי באז מטורף. בגלל ההצלחה, אבא שלי עזב את הלהקה שלו והתחיל לנהל אותי. הוצאתי 6 אלבומים תחת ניהולו. היו לי שירים ברדיו והופעתי בתכניות טלוויזיה. כשיצא הלהיט "אחת מאלף", הוזמנתי לתוכנית 'המעגל עם דן שילון', שהיה אז הכי נחשב, ושם קיבלתי חשיפה ממש גדולה". 

את כבר הרבה שנים בעשייה, אבל נראה שהקריירה שלך לא ממש התרוממה.  
"אני לא חושבת שזה נכון להגיד שהקריירה שלי לא התרוממה. יש במדינה שלנו התנהלות כזו, שאם אתה לא כל יום בפריים טיים, אז אתה לא מצליח, וזה לא נכון לדעתי. אני מופיעה יותר מכל אמן שמקבל פריים טיים, ומופיע כל היום בכותרות. אני עובדת הרבה באירועים, חפלות וגם פריצות במועדונים של 20 דקות עם פלייבק. הקהל מאד נהנה וזה משאיר לו טעם של עוד.

"יש לי המון כאלו בחודש. כמובן שיש גם את ההופעות המלאות עם הנגנים המדהימים שלי. יש לי קהל שמלווה אותי 20 שנה. זה לא משהו שאפשר להבליג עליו. אני אוהבת ומעריכה את הקהל הזה. יש לי עמוד פייסבוק עם כמעט 80 אלף עוקבים שמפרגנים, מגיבים ואוהבים אותי. ויש לי מנהלים מדהימים, שמלווים אותי ומנהלים אותי בצורה הכי טובה והכי נכונה. אני מאמינה בדרך שלי, ומאמינה שהקדוש ברוך הוא שומר עלי ודואג שאהיה מוקפת באנשים שאוהבים אותי".

איך נוצר החיבור בינך לאייל גולן ושרית חדד? 
"עד הסוף" זה שיר שאני מאוד אוהבת ומאוד מחוברת אליו. כתבתי והלחנתי אותו באהבה רבה לשרית ואייל. הוא נשלח לכמה וכמה זמרים מהשורה הראשונה, כולל אייל, ששמע את השיר והתאהב בו. בעקבות המופע המשותף עם שרית, הם חיפשו לבצע דואט משותף, והחליטו לקחת את השיר שלי". 
 
השיר נשמע מהוקצע. את כותבת ומלחינה כבר הרבה זמן?
"כתבתי והלחנתי את 'בתלם אוהבים', 'בואי תגידי' ו'מדהימה אותי' לרגב הוד; "אני כאן" לאחת המתמודדות בתוכנית של אייל גולן. וכן, אני כותבת ומלחינה המון שנים. הרבה שירים שלי כתבתי והלחנתי. אני לא כותבת ומלחינה לכולם. רק לאנשים שקרובים אלי, ורק אם אני ממש מתחברת אליהם. השירים שלי זה משהו אישי שלי, ואני לא נותנת אותם לנחלת הכלל". 

יש תוכניות לעתיד?
"אני עובדת כרגע על אלבום חדש שישתחרר במהלך 2015. במופע שלי במוצ"ש, אשחרר שני שירים חדשים, שרק הקהל שיהיה נוכח במופע, יוכל לשמוע. חוץ מזהב, הכי חשוב זה להיות בריאים, ושיהיה שקט במדינה שלנו. שניתן למוזיקה לדבר".