אחרי שכיכבה בסדרה הנחשקת "ילדי האנרכיה", וגם הייתה דמות נשית בולטת בפריים טיים האמריקאי ב"כנופיות אל איי", אפשר לומר שהרזומה של השחקנית הישראלית ענבר לביא כבר די עשיר. עכשיו, מגיע גם הפרק הבא - להשתחל בזהירות לנעליה של גל גדות ולקבל תפקיד בסרט הוליוודי לצד וין דיזל. בימים אלה, סיימה לביא את צילומי הסרט "צייד המכשפות האחרונות " בפיטסבורג שבפנסילבניה. "עשיתי בעבר תפקידים בסרטים, אבל הפעם מדובר בסרט גדול ומרשים, ואני מרגישה מחוברת אליו. אני מאד מתרגשת", היא אומרת ומיד מצטנעת, "אני לא רוצה לפאר את התפקיד יותר מדי. אני מגלמת דמות העונה לשם סוניה ויש לה חלק אינטגרלי בעלילה. זו עומדת להיות טרילוגיה ואנו ניתקל בדמות שלי שוב". 

"הסרט עוקב אחר צייד מכשפות בן אלמוות שמנסה להציל את העולם מקללה מרושעת", מספרת לביא, "זה נשמע ילדותי והזוי, אבל זה סרט מיוחד במינו. וין דיזל משחק את צייד המכשפות, ולצידו אלייג'ה ווד, מייקל קין, רוז לייזלי מ'משחקי הכס' ועוד רבים וטובים. לסוניה יש קשר קוסמי עם צייד המכשפות, אבל זה מרגיש כאילו הם מכירים מגלגולים קודמים".
זה אומר שנצפה בסצנות אינטימיות שלך עם וין?

"אני לא יכולה לחשוף פרטים מהסרט או לגלות אם יש סצנה אינטימית ביני לבין וין, אבל אוכל לומר שיש קשר מאד מיוחד בין סוניה וצייד המכשפות. הם נותנים אחד לשני המון חום וחמלה. יש ביניהם רגש שחסר לשניהם. וין ואני אמורים ליצור כימיה של מערכת יחסים פתוחה ואוהבת".
איך הייתה העבודה איתו?
"וין אדם מאד להוט, מלא בתשוקה בכל מה שהוא עושה. הוא מלא ברעיונות. מעורב בכל פרט בהפקה – מהתלבושות למייק אפ והשיער. הוא גם אחד המפיקים של הפרויקט, לכן הוא בשליטה מלאה ולוקח את המושכות לידיו. הוא העניק לי המון השראה. למדתי ממנו לתת את המקסימום בכל דבר שאעשה בחיי. הוא חי סגנון חיים מסוים של כוכב, אי אפשר ללכת איתו ברחוב. יש לו אנשי בטחון, כי כל הזמן עוצרים אותו, הוא גם מגיע איתם לסט הצילומים".
נשארתם בקשרים מחוץ לשעות העבודה?
"כל החבר'ה מהפקה הפכו להיות חברים. הלכתי איתו לראות משחק הוקי ובילינו בארוחת ערב ביחד. זה תמיד קורה לכל קאסט בצילומים".
הוא ניסה להתחיל איתך?
"אויש, אני לא רוצה להיכנס לזה, במיוחד שוין הוא אבא לילדים".
איך לא פרסמת ברשתות החברתיות סלפי משותף לך ולדיזל, כמו שעושות הקולגות שלך?
"אני חולקת רק את מה שאני חושבת שייתן סוג של השראה. אם אין לזה סיבה, ואם זה טפל, אני לא אעלה את זה. גם ככה יש לי יחסי אהבה-שנאה עם כל הדבר הזה שנקרא המדיה החברתית. זה שולט בנו ואני לא אוהבת להרגיש חסרת שליטה. יש לנו תמונות ביחד מהסט. היינו מרוכזים בעבודה ולא הייתי עוצרת את הזרם של הקשר שלנו בתמונת סלפי מטופשת. זה לא הרגיש לי נכון".
מאיפה החיבה שלו לנשים ישראליות, כמו גל גדות?
"וין מאד אוהב את גל. הוא מעריץ אותה והיה לו רק דברים חמים להגיד עליה. הוא מאד מעריץ נשים חזקות. לטענתו, לנשים הישראליות יש סוג של כוח ואנרגיה, בעיקר בגלל השירות הצבאי שלהן והחיים הקשים בארץ. התכונה הצברית הזאת מאד מסקרנת את וין, ובכלל את רוב האמריקאים. זה מובן מאליו שהוא יהיה סקרן. נשים יפות לא חסר בכל העולם, ובעיקר בהוליווד, אבל הנשים הישראליות הן עצמאיות ועומדות על שלהן, הן חזקות, הן צבריות. בלי בולשיט. זה מה שהוא אוהב".

כבר חמש שנים יחד, כריסטוף סנדרס
 
לביא לא אוהבת את ההשוואה בינה לבין גל גדות. "אני לא מתכוונת להחליף אף אחד. כל מה שאני יכולה זה להיות אני. יש אני אחת ויש רק גל גדות אחת. אני לא מעוניינת להיכנס לנעליים של אף אחת. אני מנסה ליצור נעליים משלי. ההשוואה מחמיאה. כן ירבו שגרירות ישראליות בעולם שמציגות נשים חזקות ומצליחות כמוה".
איך התקבלת לתפקיד?
"שלחו לי הצעה לעשות אודישן לתפקיד אחר בסרט. הבמאי נורא אהב אותי ומצא לי תפקיד אחר בסרט. את האודישן המקורי שלחתי בקלטת וידאו מהארץ, כי בדיוק הייתי פה בישראל בביקור משפחתי. ליהקו אותי בזכות הווידאו הזה".
  
מזוודה ו-2,000 דולר
בשנתיים האחרונות לביא בת ה- 28 קפצה מדרגה. מתפקידי אורח בסדרות כגון "הלוחשת לרוחות", "המלאכיות של צא'רלי", "התרסקות" ו"הפמליה" היא זכתה לתפקיד ראשי בסדרה "Underemployed", שהוביל אותה ל"ילדי האנרכיה" ול"כנופיות ניו יורק" אבל הדרך לתפקיד מרכזי בטלוויזיה האמריקאית לא הייתה פשוטה.

נטולת כל פחד, ומלאה בחלומות ילדות לכבוש את הוליווד, החלה את המסע שלה כשנחתה בגיל 17 לבדה בעיר גורדי השחקים המנוכרת ניו יורק, עם מזוודה אחת קטנה ו-2,000 דולר שחסכה. היא התגוררה בתא מעופש בהארלם, ומשם, לאט ובזהירות, סללה לעצמה את דרכה לתהילה. "אני נותנת פול גז מהרגע שיצאתי מהבטן של אימא שלי, אני מאד רעבה. אני באמת מאמינה שאם יש אמביציה, אמונה, כשרון ומוכנים לעבוד עבודה קשה, זה קורה.

אסור לשבת ולחכות. צריך לקום בבוקר ולהזיז  את התחת. אין להצלחה שום קשר למזל. מהרגע שהגעתי לאמריקה, אני לא מפסיקה לכוון לשם, לעשות אודישן, לקבל 'לא' ולהמשיך הלאה. ב-"Underemployed" למדתי לנגן על גיטרה ולשיר.ב"כנופיות אל-איי" למדתי רוסית וגם להשתמש בכל סוגי הנשקים. שחקן משקיען, שנותן מעצמו ועובד קשה, זאת הסיבה היחידה להצלחה שלו, כי במאים ומפיקים רוצים לעבוד עם סוג כזה של אנשים".
איך היה לגלם בעונה האחרונה של "ילדי האנרכיה" את האקסית של צ'ארלי האנם, השחקן הכי סקסי בהוליווד? 
" הוא מקצוען אמיתי והייתה לנו כימיה נהדרת. חוץ מזה, שגם לא רע להביט עליו. הוא פשוט אחלה גבר".
נכנסת לעונה השביעית בסדרה מצליחה בארצות הברית. ודאי ספגת לא מעט ביקורות.
"אני משתדלת שלא לחפש את הביקורות כלפיי, כי אני רוצה לשמור על השפיות בביזנס הזה. תמיד יהיה למישהו מה להגיד. אני חושבת שזה לא בריא לנפש לשמוע את הדברים הפחות טובים".
"התפקיד שלי ב'כנופיות אל-איי', הוכיח לי שאני יכולה לעשות כל מה שאני ארצה או אדמיין לעצמי", היא מעידה על עוד נקודת ציון טלוויזיונית. "זה תפקיד אקשן ראשון שלי, והדמות ששיחקתי, ורוניקה, היא צלפית, שוטרת שלא מוטרדת מהמראה החיצוני שלה, כי יש לה דברים יותר חשובים להתעסק בהם. יש בזה משהו משחרר. הצטלמתי בלי איפור והתעקשתי ללבוש מדים שגדולים ממני, כדי שארגיש בנוח לרדוף אחרי 'הפשע בעיר'.

אני עושה את כל הפעלולים בעצמי, והייתי מסיימת כל יום צילומים עם חבורות בכל הגוף. זה היה נהדר, כי כל בוקר זכיתי להגיע לסט, להתחפש לשוטרת ולהציל את היום. גילמתי את הדמות הנשית היחידה בסדרה ואני חושבת שזה בא עם המון אחריות. חשוב לי לצייר תמונה של אישה חזקה וחכמה, שדואגת לעצמה, תורמת לעלילה ומניעה אותה קדימה. האישה בהוליווד לא נמצאת במקום של כוח. הן לרוב מקבלות את התפקיד של הדמות הנשית שעומדת מאחורי הדמות הגברית. אבל לאחרונה יש הרגשה של שינוי, של נשים שנחשפות לתפקידים מורכבים".
 הלב בישראל
לאחרונה התבשרה לביא כי לוהקה לתפקיד בסרט של הבמאי מייקל ביי ("ארמגדון", "רובוטריקים"). בינתיים, היא הספיקה גם לחרוש את אולפני תוכניות האירוח הנחשקות ביותר. בין היתר, ישבה באולפנו של קרייג פרגוסון כדי לדבר על "ילדי האנרכיה" ומצאה את עצמה משוחחת על חולון וחומוס. לפני כחודש התנוססה לראשונה על גבי המגזין היוקרתי "מקסים" במהדורה המיוחדת של מאה הנשים הסקסיות בעולם.

"'מקסים' עשו עליי כתבת היכרות. 'היי זאת ענבר לביא, היא ממש סקסית, תכירו אותה'. זה היה הסיפתח שלי לעולם המקסים", אומרת לביא, "זו הפעם ראשונה שאני מופיעה במגזין, וזה היה מאד מחמיא, כי היה מדובר על גיליון מאד מפואר של מאה הנשים הסקסיות. לא ידעתי שיבחרו לפרסם את האייטם במהדורה המיוחדת הזאת".
את בזוגיות עם השחקן כריסטוף סנדר ("Last Man Standing") . איך שורדים זוגיות של שני שחקנים בהוליווד? לא היית נחשקת ומצליחה יותר אילו היית רווקה?
"אנחנו כבר יחד חמש שנים. הכרנו על הסט של הסדרה 'הלוחשת לרוחות'. אני לא אקבע את הסטטוס הזוגי שלי במטרה לקדם קריירה. זה לא יקרה. אני תמיד מעדיפה להיות בסטטוס זוגי. אני גם  לא בוחרת בני זוג על פי הקריירה שלי או שלהם, שוודאי לא מכתיבה לי את קצב הלב. היא כן מכתיבה לי דמויות, אך לא יותר מזה. אנחנו גרים יחד כבר שלוש שנים בבל אייר וטוב לנו, אבל אנחנו עדיין לא מדברים על חתונה או מיסוד הקשר".
אז מה בכל זאת חסר לך בחיים?
"חסר לי הלב שלי שנמצא בארץ. אבא, אמא, אחי ואחותי, החברים. זה הדבר היחיד שחסר לי. אני מתגעגעת אליהם וחושבת עליהם המון".
זה אומר שתחזרי לישראל?
 "אני כל הזמן מרבה לבקר בישראל, אבל אין לי תוכניות לחזור לגור בארץ, כי בניתי לעצמי קריירה בחו"ל. אבל אם יציעו לי משהו מעניין בארץ, אשקול אותו בחיוב. אני אוהבת את הארץ ומתגעגעת אליה, אבל אין בי שום חרטה שעזבתי בגיל כה צעיר. בכלל אין מקום למילה חרטה ביקום שלי. כל מה שאני עושה מוביל ויוביל אותי לדרך שלי. אני מקבלת, מחבקת ואוהבת כל צד בדרך שעשיתי".