הישג לקולנוע הישראלי: הערב נודע (חמישי) ליוצרי הסרט "גט - המשפט של ויויאן אמסלם"  כי הצליח להתברג גם בחמישיית המועמדים הסופיים לפרס גלובוס הזהב האמריקאי בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר.  הסרט  יתחרה בטקס שייערך ב-11 בינואר בקליפורניה מול ארבעה סרטים נוספים: "כוח עליון" השבדי, "לוויתן" הרוסי, "אידה "הפולני ו"טנג'רין מנדרין" האסטוני. 
 
סרטם החברתי-פמיניסטי של רונית ושלומי אלקבץ מביא את סיפורה של אישה מסורבת גט הנאבקת בבעלה ובממסד הרבנות. הסרט  עלה לאקרנים בישראל בספטמבר, גרף את פרס אופיר המקומי. בנוסף,  הצליח לעורר מודעות לטיפול בנושא מסורבות הגט ולרתום שרות וחברות כנסת לקידום חקיקה בעניין.

שיא נרשם כאשר הנהלת בתי הדין הרבנים הכריזה כי תקרין את הסרט בפני הדיינים. למרות העיסוק בנושא שייחודי לעולם היהודי\ התקבל "גט" באהדה גם ברחבי העולם ונחשב לפייבוריטמ למועמדות לאוסקר בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר וזכה בפרס הסרט הטוב ביותר גם בפסטיבלי סרטים בארצות הברית ואירופה.  מגזין ווריאטי היוקרתי אף ציין אותו ברשימת הסרטים טובים ביותר השנה ויוצריו סומנו ברשימת עשרת הבמאים שחייבים לעקוב אחריהם. 

 ש
בתגובה לבשורה אמרה בהתרגשות רונית אלקבץ כי "זו שמחה אדירה וכבוד גדול להשמיע ולהשמיע את קולה של ויויאן אמסלם בשם כל הנשים בישראל ובעולם  שנאבקות לקבל את חירותן ועצמאותן כבני אדם שוות זכויות לגבר. אני עדיין לא מעכלת. פשוט נהדר." 

הפעם האחרונה שישראל הצליחה להיכנס לרשימת המתמודדים על הפרס היוקרתי הייתה לפני שש שנים עם "וואלס עם באשיר" שזכה בפרס.  עוד זכו לאחוז בפרס הנחשק היו אפרים קישון וחיים טופול, עם הסרטים "סלאח שבתי, ו"השוטר אזולאי" לפני כ-40 שנה.