המוטציה הבריטית מתפשטת באירופה: בזמן שעוד ועוד מדינות סוגרות את תנועת הטיסות מבריטניה ואליה, שר הבריאות הצרפתי אמר היום (שני) כי קיים חשש שהזן החדש של נגיף הקורונה שאותר במדינה השכנה בריטניה כבר מסתובב בצרפת, אך בדיקות שנערכו לגילויו טרם העלו ממצאים.  

גם שר הבריאות האיטלקי אישר אמש כי זוהה חולה בזן הבריטי באיטליה, שחזר מאנגליה "לפני ימים אחדים", והוא נמצא כעת בבידוד. מקרים נוספים של הידבקות במוטציה החדשה אותרו גם בדנמרק, הולנד ואוסטרליה. האיחוד האירופי הודיע כי יכנס היום ישיבת חירום לדיון במוטציה.  

חיסון קורונה של פייזר. צילום: רויטרס

כזכור, בשבוע שעבר הודיע משרד הבריאות הבריטי כי כ-1,000 מקרי הידבקות בזן החדש אותרו במדינה וכי מדובר במוטציה מידבקת הרבה יותר מהמקורית, עד כדי 70% יותר. ראש הממשלה הבריטית בוריס ג'ונסון יכנס היום ישיבת חירום לדיון בסוגיית הנסיעות הבינלאומיות אל ומבריטניה. 
כאמור, מרבית מדינות אירופה כבר עצרו את תנועת הטיסות מבריטניה בעקבות החשש מהנגיף - בהן גם ישראל, יחד עם נורבגיה, צרפת, גרמניה, איטליה, הולנד, אירלנד, בלגיה וקנדה. גם פולין הודיעה כי החל מהלילה בחצות ייעצרו הטיסות מבריטניה, ושר התחבורה הדני עדכן כי החל מהיום למשך 48 שעות תיעצר תנועת הטיסות בין המדינות. סקוטלנד, מדינת האי הבריטי, אסרה על יציאת תושבים לאזורים אחרים בממלכה וספרד, על אף שלא הטילה הגבלות חדשות, דורשת מהאיחוד תגובה מתואמת לסיטואציה. 

שר הבריאות הבריטי, מאט הנקוק, אמר כי קיימת חוסר ודאות רבה בנוגע אליו: "המוטציה של הנגיף מתפשטת במהירות ומסתמן כי קשה במיוחד להשיג עליה שליטה". בהתאם לכך הבהיר הנקוק כי הוא מעריך שהסגר שהוטל באזורים נרחבים במדינה, לרבות הבירה לונדון, צפוי להתארך עוד זמן ממושך. כאשר נשאל בראיון לרשת 'סקיי ניוז' בדבר הערכתו ליעד הסרת הסגר אמר הנקוק: "אנחנו נאבקים על מנת להשיג שליטה על הנגיף אך זה קשה במיוחד". הנקוק העריך כי "נראה שיהיה קשה להשיג עליה שליטה לפני שהשפעת החיסון תיכנס לתוקף".
 
אתמול הוטל בבריטניה סגר נרחב על אזורים רבים, במטרה לנסות ולעצור את ההתפשטות המהירה של המוטציה החדשה. שר הבריאות הבריטי אמר בראיון כי מטרת הסגר היא ובראש ובראשונה לעצור את העלייה בתחלואה. בשבוע שעבר אמר ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון כי ההערכות הן שהמוטציה החדשה מדבקת יותר מהנגיף המוכר בשיעורים של כמעט 70%.

בתוך כך, בכלי התקשורת הבריטית מדווחים כי נכון לעכשיו אין כל אינדיקציה שהמוטציה החדשה של נגיף הקורונה קטלנית יותר מהנגיף המוכר. עוד הוסיפו ואמרו כי אין סיבה להעריך שהחיסונים נגד קורונה יהיו לא יעילים נגד המוטציה החדשה. ארגון הבריאות העולמי עדכן כי הוא מקיים קשר אדוק עם ממשלת בריטניה בנוגע להתפתחויות והבחינה של המוטציה החדשה.