רשימת העבודה לבני קוראת לעצמה "המחנה הציוני" בה"א הידיעה. תערובת של חוצפה ויוהרה. כי מה זה אומר, שאין עוד מפלגה ציונית מלבדה? אבל מצד שני, אם הליכוד הוא "המחנה הלאומי", כאילו אין שום מפלגה לאומית אחרת, והמפד"ל החדשה היא "הבית היהודי", כאילו כל המפלגות האחרות נוכריות,
מותר גם לעבודה להיות "המחנה הציוני".
 
ועוד שיגעון גדלות: אלי ישי קורא למפלגתו "יחד העם איתנו". נו, באמת. כל העם איתך, מר ישי? אז איך זה שעם שלם, שעבר את פרעה, אינו מצליח לעבור את אחוז החסימה בסקרים? אולי הם נערכו בטעות בעם אחר?
 

לאחר הפריימריז בבית היהודי, הבשורה הגדולה על פי בנט היא חברו לסיירת, העיתונאי המשוריין ינון מגל. המצביעים בפריימריז לא גילו התלהבות ממועמדים חילוניים, להוציא איילת שקד, וגם לא מאנשי שם, שבנט קיווה שייבחרו כדי לחלץ את המפלגה מהנישה הדתית מפד"לית ולהביאה לשלטון על פי תוכניתו. הם בסך הכל בחרו מועמדים מהשטאנץ הדתי לאומי חרד"לי המקובל. ובכל זאת בנט מתגאה ש"מתקרב היום שהבית היהודי ינהיג את המדינה", שהרי מי יוכל לעצור שני מטכ"ליסטים בדרכם לכיבוש יעד מבוצר כמו ההנהגה הלאומית?
 
ביבי תפס פטנט: בכל פעם שהוא מדבר על מנהיגי "המחנה הציוני" הוא מכנה אותם בטון מזלזל "בוז'י וציפי" ומורח על פרצופו חיוך כמו ממזרי. על זה נאמר: מי שיש לו חמאה על הראש, אל ייצא אל השמש. בוז'י הוא כינוי נחמד לתינוק, וכל ציפורה היא ציפי עוד מימי הפלמ"ח (יש אפילו שיר נחמד עליה?), אבל ביבי? מה האסוציאציה שלכם כשאתם שומעים את הכינוי הזה? מה מתקשר לכם עם שני בי"תים ויו"ד באמצע?

הסכם הרוטציה בראשות הממשלה בין הרצוג ללבני, אם ירכיבו את הממשלה, אינו מסמך חתום אלא הסכמה בתקיעת כף. כל מיני מביני דבר מצקצקים בספקנות, ואני אומר: אם שמעון פרס, "חתרן בלתי נלאה", שכיהן ראשון כראש ממשלת הרוטציה שקמה ב 1984, העביר בדיוק בזמן - בניגוד להערכות ולמרות לחצים שהופעלו עליו - את הראשות ליצחק שמיר, הרצוג, ילד טוב צהלה, לא יוכל לנהוג אחרת.
לכל המערערים על זכותו של האלוף במילואים יואב גלנט לכהן כחבר כנסת או כשר עקב התנהגותו בפרשת הקרקעות שטרפדה לו את הרמטכ"לות, אני מציע שקודם יטפלו במניעת כהונתם בכנסת של אריה דרעי ולהבדיל צחי הנגבי, שהורשעו בפלילים (ברמות שונות) עם קלון, ואחר כך נדבר.

הדבר היחיד שניתן לומר בשלב זה על משה כחלון, שרשימתו אינה אטרקטיבית במיוחד, זה שהוא נחמד. זה לא הרבה. זה בערך כמו לומר על בחורה לא הכי יפה שהיא נאה. שר אוצר? ראש ממשלה? בינתיים נראה רחוק ממנו, גם בסקרים וגם בהופעותיו.
 
שר החקלאות יאיר שמיר הודיע שלא ירוץ ברשימת ישראל ביתנו לכנסת הבאה. האם גם הוא נדחק החוצה בידי ליברמן, או שהחליט שמפלגה שגל חשדות שחיתות מקיף אותה אינה יכולה להיות ביתו? לא זה ולא זה. מצע המפלגה אינו מקובל עליו, נימק. על זה היה אומר אביו, ראש הממשלה יצחק שמיר ז"ל:
נו, טוף.