סערת האמנים נגד השרה מירי רגב ממשיכה לתפוס את הכותרות לאחר ההתבטאויות החריפות בתקופה האחרונה משני הצדדים.



נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, זימן אליו לפגישה את שרת התרבות והספורט, מירי רגב, ומספר אמנים, ביניהם שניים שעמדו במוקד הסערה כמו עודד קוטלר (שנשא את נאום הבהמות בשבוע שעבר), נורמן עיסא (שהודיע כי לא ירצה להופיע באיזור בקעת הירדן), מירה עוואד ומנכ"ל הקאמרי, נעם סמל, שהיה בין המתווכים לקיום האירוע.



במהלך הפגישה בבית הנשיא גינתה השרה רגב את ההחלטה להחרים הופעות תיאטרון בבקעת הירדן ואמרה: "החרמה היא צעד לא מכובד". בחילופי דברים בין השרה לשחקן עודד קוטלר, השניים תקפו זה את זו. קוטלר השיב לרגב ואמר: "לא צריך להכריח אותם לעבוד בחו"ל". רגב השיבה לקוטלר: "מי מכריח אותם?". בתקיפות הגיב קוטלר כי "הבקעה זה חו"ל". על כך אמרה השרה רגב: "האמירה הזאת ראויה לגינוי. אני מכבדת אמן שמקבל החלטה להופיע או לא להופיע אבל המוסדות חייבים להופיע". קוטלר בתגובה אמר כי "מדובר בשטח הנמצא בשלטון צבאי".

דוד אלחיאני, ראש מועצת בקעת הירדן הגיב בחריפות לדברים ואמר: "צר לי ששוב בוחר קוטלר לערבב פוליטיקה ותרבות ביחד ואף יותר כואב לי בהיבט האישי. דבריו של עודד קוטלר מראים כי אין לו כבוד לדמוקרטיה וככזה גם הדמוקרטיה לא צריכה לכבד אותו אלא להוקיע אותו. הגענו לשטחים אלו בצורה דמוקרטית ולכן עמדתו אינו תואמת את ערכי הדמוקרטיה. מכאן, אם מבחינת מר קוטלר בקעת הירדן זה חו"ל, אני ממליץ למשרד הפנים לשקול את פסילת הדרכון שלו".
 
הזמרת מירה עווד הסכימה עם דברי קוטלר ובסוף הפגישה, כאשר אירגנו בבית הנשיא צילום קבוצתי עם השרה רגב, סירבה הזמרת להשתתף בצילום. בתוך כך אמר נשיא המדינה במהלך הפגישה: "הכי חשוב להעלות את תקציב התרבות".
 

מקורביה של רגב אמרו כי לא התקימה פגישת פיוס וכי לא היתה לחיצת ידיים בין רגב לקוטלר והוסיפו שהפגישה לא הורידה את המתח בין  הצדדים. 

הפגישה הסתיימה כשהצדדים קבעו לנסות ולקיים שיח בין הצדדים. מנכ"ל הקאמרי, נועם סמל, שיזם את הפגישה אמר עם סיומה: "נעניתי לפנייתו של נשיא המדינה ויחד, חמשתנו, השרה ומנכ"לית משרד התרבות ויו"ר המועצה לתרבות ואמנות. התנהלה שיחה מאוד פורה, מאוד מפרה. אני רק יכול להיות אופטימי ולקוות שמעתה ואילך המצב יהיה יותר פורה. דו קיום לא רק בין יהודים לערבים אלא גם דו קיום בין ישראלים לבין עצמם".



קוטלר, התראיין לערוץ 2 לאחר שיצא גם כן מהפגישה וכאשר נשאל האם היתה סולחה, אמר בציניות כי "איך אתם מדברים? סולחה זאת מילה בערבית". לאחר מכן הוסיף: "אני רוצה להגיד דבר אחד. יש לנו נשיא גדול, כל אחד היה איתן בדעתו, כשהמגמה היא לשבת בעתיד ולנסות ליצור שולחן עגול של הבנה".



"הרווחנו מהמפגש הזה כולנו, על רקע נוכחותו של נשיא המדינה שיש לו זכויות גדולות בחופש הביטוי בחוק הקולנוע. היתה אוירה טובה מאוד. לא היינו צריכים להגיע להסכמות. זה לא הפורום של השיחות. השיחות שתתנהלנה בעתיד בין משרד התרבות ואיגודים של שחקנים. זו היתה נציגות אקראית שהנשיא זימן לדבר. היו דברים שנאמרו והוצאו מהקשרם. במפגש החיובי שעלה דברו על נושאי תרבות ואומנות". לגבי תיאטרון אלמידאן אמר: "לא נכנסנו לגופו של עניין. הנושא היה עקרוני ולא לגבי פרטים שנויים במחלוקת".



רגב נפגשה אמש עם עיסא: "לא היתה כוונה לפגוע"



כזכור, אמש נפגשה השרה עם השחקן נורמן עיסא וסיפרה בעמוד הפייסבוק שלה כי "הפגישה הייתה טובה וחשובה. עיסא אדם נפלא, הכרתי אותו קודם הכרות קלה מאד וחיבבתי אותו אז ובטח גם היום".

רגב הדגישה: "חשוב לי לומר, עיסא חש נפגע מאמירות שאמרתי, ומכל ים הכותרות וההמולה התקשורתית של השבועיים האחרונים. כאן המקום לומר, כי אין ולא הייתה לי כוונה לפגוע בנורמן או בתיאטרון אל מינא, שהוא אחד ממיסדיו ,שמדבר על דו קיום. מדובר במדיניות ברורה הנוגעת לחופש המימון של המדינה ולא מדובר בעניין אישי, כמובן. ראיתי בפגישתנו סוף פסוק לפרשה הזו. הדיאלוג שקיימנו ביננו הוא הביטוי האמיתי לחופש ביטוי וסובלנות ואני מקווה שנמשיך בשיח שהתחלנו גם הלאה.״
דבריו של עיסא עוררו אז את זעמה של רגב, שאמרה כי "החלטתו אינה מביאה לידי ביטוי את הדו קיום שבו הוא מאמין ועליו הוא מצהיר. במידה ונורמן לא יחזור בו מהחלטתו, בכוונתי לבחון מחדש את תמיכת המשרד בתיאטרון אלמינא, הפועל תחת ניהולו". כאמור, הנהלת התיאטרון הודיעה כי היא כן תגיע להופיע בבקעת הירדן, ועם פגישת השניים נדמה כי הסערה שכחה".