יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ דוד ביטן (ליכוד) החליט שלא להביא אתמול להצבעה בוועדת ועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק, המחייבת את המדינה לממן את הוצאותיו של המרגל הישראלי ג'ונתן פואלרד, עם שחרורו מהכלא בארצות הברית, וזאת בעקבות פנייה של המטה לביטחון לאומי (מל"ל).
 
למעריב נודע כי בכירים במל"ל ביקשו מח"כ ביטן למשוך את ההצעה ולא להעלותה לדיון בועדת השרים לחקיקה, בשל רגישות הנושא. פולארד שוחרר ב-26 בנובמבר מכלא באטנר בצפון קרולינה לאחר 30 שנות מאסר בתנאים מגבילים. הוא אינו חופשי בתנועותיו ומוצמד לו אזיק אלקטרוני. כל הפרה של תנאי השחרור עלולה להחזיר אותו לכלא.
במקביל, הגיש פולארד באמצעות עורכי דינו בקשה לבטל את ההגבלות שהוטלו עליו בטענה שאינם חוקיים.  גורמים בירושלים חוששים שכל מהלך חקיקה כעת בעניינו של פולארד עלול לגרום לו נזק.

"המדינה צריכה לדאוג לו שיחיה בכבוד"

על פי ההצעה שיזם ח"כ ביטן, ואליה הצטרפו עוד 40 ח"כים, מדינת ישראל תעניק לפולארד גמלה חודשית ותסייע לו בתשלום שכר הדירה ובמימון טיפולים רפואיים להם יידרש. 
 

הממשלה תוסמך לקבוע את גובה הקצבה שתועבר לפולארד מדי חודש על בסיס אמות מידה שייקבעו בחוק. לדברי ביטן, "אחרי כל מה שפולארד עבר ותרומתו למדינת ישראל, המדינה צריכה לדאוג לו שיחיה בכבוד".
אפי להב, ראש המטה למען פולארד, סיפר אתמול כי הוא עצמו פנה למל"ל וביקש את התערבותם כדי למנוע את העלאת הצעת החוק. "פולארד מנסה כעת לחזור לשגרה ככל הניתן והוא מנהל באמצעות עורכי דינו מאבק משפטי להסיר את המגבלות שהוטלו עליו. הדבר האחרון שהוא צריך עכשיו זה רעש ציבורי סביבו וניסיונות לקדם הצעת חקיקה בישראל הקשורות אליו".
נשיא המדינה ראובן ריבלין ימריא הערב לארצות הברית. ריבלין ייפגש עם הנשיא אובמה בוושינגטון ובסוף השבוע יגיע לניו יורק. בבית הנשיא ובמטה למען פולארד מסרו כי לא מתוכננת כל פגישה בין הנשיא ריבלין לבין פולארד.