רעידת אדמה בעצמה 6.2 הכתה בשעות הבוקר היום (רביעי) במרכז איטליה והובילה למותם של עשרות אנשים. "באיטליה ערוכים לרעידות אדמה ויודעים איפה אזורי הסיכון", אומרת ד"ר רבקה אמית, חוקרת בכירה מהמכון הגיאולוגי בישראל, "למרות שיש שם עיירות שרמות הבנייה בהן בעייתיות, 'פיקוד העורף' שלהם מוכן. אצלנו, בישראל, קצב ההכנה הוא עניין בעייתי".

בהתייחס לרמת המוכנות של ישראל לרעידה הצפויה אמרה אמיד"ר אמית אומרת כי אזור ים המלח בישראל הוא מקור לרעידות אדמה, "שיורגשו גם בירושלים ובתל אביב" ומדגישה כי מדובר רק ב"עניין של זמן". "רעידות של עצמה 5-6 (רעידת האדמה באיטליה הייתה בעצמה 6.2), נישנות כל כמאה שנים, ובדרגה 7 ומעלה חוזרות בתקופות ארוכות יותר", מוסיפה אמית. 

בהתייחס לרמת המוכנות של ישראל לרעידה הצפויה אמרה אמית כי "מדינת ישראל עושה הכנות אבל רמת ההתקדמות ביחס לזמן היא בעייתית. יש משרדי ממשלה שיצאו עם תוכנית תמ"א 38, אבל מה שצריך לבדוק זה איך היא מתקדמת. גם  במשרד החינוך יצאו ביוזמה לחיזוק בתי ספר, וצריך לדעת ולעקוב איך זה מתקדם". 

עבודה משותפת של המכון הגיאולוגי עם המכון הגיאופיסי מספקת תמונה על מה שצפוי ברעידת אדמה בישראל ועל האזורים המועדים לפורענות. "אנו מקדמים במכון מערכת התרעה ארצית שתהיה אופרטיבית בעוד כשנתיים", מנסה להרגיע ד"ר אמית, "כל אירוע כזה של רעידת אדמה גדולה בעולם מאיץ את הקצב - ויש לחץ. כבר משנת 1999 כשהייתה רעידת אדמה בטורקיה החלו צעדים להערכות. בסך הכל, יש התקדמות בעניין", מספרת אמית. תקנים חדשים אומנם נכנסים לתוקף אך ד"ר אמית טוענת כי "הבעיה שאין אכיפה לתקנים וזה נושא שחייבים לשפר עם הזמן".