משפחתה של שירה בנקי ז"לשנרצחה במצעד הגאווה בשנה שעברה החליטה להנציח את זכרה באמצעות הקמת תכנית חינוכית ללימוד נושא הסובלנות. דודה, אורי נוימן, סיפר עליה לבן כספית ואריה אלדד ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "המשפחה הקימה חברה לתועלת הציבור בשם 'דרך שירה בנקי', שעוסקת ורוצה לעסוק בפעילות חינוכית ערכית, לקדם מתינות וסובלנות במרחב הציבורי. דרך זה השאיפה היא לקדם חברה יותר טובה, ערכית ומאוזנת, שנותנת לכל אדם את המקום שלו. עוד לפני שקמה באופן פורמאלי, החלה החברה לעסוק בפרויקטים שונים, שמטרתם לקדם אוכלוסיות חדשות ותוכניות חינוכיות. כרגע אנחנו בעיצומו של קמפיין הד-סטארט, שמטרתו לגייס כסף לתוכנית חינוכית, הכוללת סדרה של פרקי פודקאסט בהובלת יובל מלחי, שאחראי על הפודקאסט 'קטעים בהיסטוריה'".






"הסדרה הזו, שהיא לזכר שירה, תוקדש לדמויות היסטוריות שפעלו למען אחרים, לעיתים תוך כדי סיכון חיים", סיפר נוימן. "אלה סיפורים על גיבורים וגיבורות, חלקם אנונימיים, פחות מוכרים, אבל פעלו למען יהודים ולא יהודים באירועים שונים, להציל ולסייע לאחרים, תוך כדי סיכון של עצמם. למשל, בריטית שהצילה אנשים במלחמה בקוסובו. למשל, כל מיני דמויות מהשואה, טורקי-מוסלמי שעזר לכל מיני אנשים במהלך השואה. לדוגמה, שגריר יפן בליטא שהציל יהודים על ידי הנפקת דרכונים. אנשים שונים שעשו דברים מתוך עצמם, שזה מאוד מתאים לדברים ששירה עשתה וזה מאפיין את החיים שלה".



"אורי, אבא של שירה, הוא חובב גדול של פודקאסטים והילדים שלו שמעו לאורך השנים כל מיני דברים שרלוונטיים להם", ציין הדוד. "כך שזה מתחבר לאיך ששירה גדלה והתחנכה. תוך כדי הקמפיין שאנחנו נמצאים בעיצומו, יש פניות של תלמידים שרוצים לשמש שגרירים בתחום הזה, פניות של מורים ואנשי חינוך, אגף החינוך בצה"ל. התכנית תביא לכך שיהיו מערכי שיעור זמינים בחינם לכולם דרך האינטרנט ויהיו מצגות שיוכלו להשתמש בהן בתנועות הנוער ובכיתות, במטרה לעודד סובלנות".



"לצורך התכנית הזו אנו זקוקים למאה אלף שקלים. היום, 25 ימים מאז שהחל הקמפיין, גייסנו כ-68 אלף שקלים, שהתקבלו מקרוב ל-600 תומכים. לקמפיין נותרו 16 יום. אני קורא לאנשים לסייע לנו. אני מאמין שנעמוד ביעד, אבל בהחלט צריכים את העזרה של הציבור הרחב כדי לסייע לנו להגיע ליעד", סיכם.



שירה בנקי ז"ל, בפעילותה במקלט למען נשים מוכות. צילום: יח"צ ויצו