הממשלה קיימה הבוקר (שלישי) ישיבה מיוחדת בנושא פתיחת שנת הלימודים. שר החינוך, נפתלי בנט, נשא דברים ואמר: "תמיד כשרצו לחולל שינויים במשרד החינוך היו אומרים שאי אפשר, 'זאת נושאת מטוסים כבדה'. בשנה האחרונה נוכחנו שגם נושאת מטוסים יודעת לנוע בקצב של סירת מירוץ". 
השר בנט אמר כי "נעשתה פנייה חדה אל מערכת חינוך אישית יותר עם כיתות יותר קטנות, עם סייעת שנייה בגני הילדים, עם מהפך בלימודי המתמטיקה, וגם עם תכנית לאומית באנגלית, עם ועדת ביטון שהקמנו כדי לחבר בין חלקי העם הזה ושנת ירושלים שמיד תתחיל. והשנה, רק נגביר הילוך". 
עוד הוסיף בנט: "ברמת השרון 25% ניגשים לחמש יחידות, ובאופקים, ברהט ובחצור הגלילית ניגשים 0-3%. זה נשמע הגיוני? אלוהים פיזר יותר שכל במרכז הארץ? זה דבר שאנחנו כממשלה יכולים לקבל? זו הזנחה חמורה ואנחנו נחושים לתקן?"

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפתיחת שנת הלימודים ואמר: "היעד שלנו הוא לבצע מהפכה בחינוך. המהפכה הזאת תהיה מבוססת על שני דברים, ואני מתמצת אותם במילים: מצוינות וציונות. מצוינות – כדי לאפשר לכל ילד וילדה לממש את הפוטנציאל שלהם, והפוטנציאל הזה בא לידי ביטוי בתחומים שונים, בכישרונות שונים. לכל אחד יש את היכולות הייחודיות שלו, כל אחד יכול להגיע למימוש מקסימאלי. זה התפקיד של מערכת החינוך". 

ראש הממשלה בנימין נתניהו. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
"דבר שני, אמרתי ציונות, ובקיצור - מורשת. קודם כל לימוד התנ"ך. אנחנו חייבים לעשות מאמץ עליון, זה הבסיס שבגללו אנחנו כאן, בגללו היינו כאן, בגללו חזרנו לכאן, בגללו גם נישאר כאן. וכמובן, כל שאר מרכיבי המורשת שלנו, תולדות ומורשת ישראל, ותולדות עם ישראל. תולדות הציונות בעם החדש, טיהור השקר הגדול שנמצא כאן לגבי הזכות שלנו להיות בארץ הזאת, והצדק של היותנו כאן, עם ישראל בארץ ישראל. אנחנו רוצים ילדים מחונכים, ילדים מחונכים במובן המלא של השכלה, שהם טעונים בהשכלה, בכלים הדרושים להתמודד בעולם החדש, כשרגליהם נטועות עמוק בקרקע של עמנו ובתולדות עמנו, כדי להבטיח את עתידנו", אמר נתניהו בישיבה.  
ההחלטה להפוך את תיכון "שבח מופת" לבית ספר לילדי מסתננים עמדה גם היא במרכז הישיבה. ליברמן אמר כי הוא שמע שיש כוונה לסגור את המקום, "ספינת דגל לקליטת עלייה בתל אביב" וטען שזה "מייצג סדר עדיפויות לא נכון". נתניהו הסכים לדון בנושא במהלך ישיבת הממשלה. 
ראוי לציין כי שר התחבורה ישראל כ"ץ, המתאושש ממשבר עבודות הרכבת בשבת, נעדר מהישיבה. מלשכתו נמסר כי הוא בחופש.