מכרז שהוציאה עיריית ירושלים, באמצעות מינהל החינוך בעיר, קורא להגיש הצעות עבור ליווי פרטני ותמיכה פדגוגית לבתי ספר במזרח העיר שמלמדים על פי תוכנית הלימודים הישראלית ומגישים לבגרות ישראלית, לעומת התווג'יה - תעודת סיום התיכון על פי התוכנית הפלסטינית.



על פי המכרז, הזוכה יקבל סכום של 90 אלף שקל עבור שנת לימודים הכוללת 11 חודשי פעילות לכל מוסד חינוכי. כך למשל מצוין במכרז כי "בתי הספר מתמודדים עם אתגרים רבים וקשים. מנהל בית הספר, צוות הניהול ועובדי ההוראה זקוקים לליווי ולתמיכה פדגוגית ומקצועית על מנת ללוות ולקדם את התלמידים הלומדים על פי התוכנית הישראלית".



מנסים להגדיל את מספר התלמידים שלומדים בתוכנית הישראלית



"בשנים האחרונות מינהל החינוך ומשרד החינוך מצהירים במפורש כי שמו לעצמם למטרה להגדיל את מספר התלמידים במזרח ירושלים שלומדים בתוכנית הישראלית", אומר אביב טטרסקי, חוקר בעמותת עיר עמים. "מעבר לוויכוח בעד ונגד התוכנית הישראלית, הניסיון לממש את המדיניות באמצעות אפליה בתקציבים הוא פסול ופוגע בזכות לחינוך".



מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "העירייה מובילה בשנים האחרונות תוכנית מהפכנית לכלל תלמידי מזרח ירושלים. בשנת תשע"ח תושק תוכנית לצמצום פערים ושווין הזדמנויות בהשקעה של 25 מיליון שקל. נוסף לכך, כחלק מהמגמה לעודד יותר תלמידים להשתלב במסגרות אקדמיות, ישראליות או לא, הוקמה מכינה קדם־אקדמית לתלמידים שסיימו בגרות תווג'יה ומעוניינים להשתלב באקדמיה.



"במקביל להשקעה בתוכניות לכלל ילדי מזרח ירושלים, אנו תומכים גם בתלמידים המבקשים ללמוד במסגרת בגרות ישראלית, המהווים כ־50% מסך תלמידי העל־יסודיים במזרח העיר. הסיבה שנדרש ליווי פדגוגי לתלמידים ממזרח העיר המעוניינים לגשת לבגרות ישראלית היא בשל העובדה שתוכנית הלימודים הישראלית חדשה במזרח העיר והמורים אינם מורגלים ללמדה".