ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך הבוקר (שישי) ביקור תנחומים בקרית ארבע, בבית משפחתה של הלל יפה אריאל ז"ל, בת ה-13 וחצי שנרצחה אתמול בעת שישנה במיטתה ע"י מחבל שחדר את גדר היישוב. נתניהו הגיע לבית המשפחה האבלה יחד עם שר הביטחון אביגדור ליברמן ושר החקלאות אורי אריאל. גם חבר הכנסת איציק שמולי (המחנה הציוני) הגיע למקום. בזמן שהארבעה שהו באזור, סוכל ניסיון פיגוע נוסף בחברון, באזור מערת המכפלה, כשמחבלת פלסטינית הגיעה חמושה סכין ונוטרלה לאחר שניסתה לפגוע בחיילי מג"ב שהיו במקום. לאחר מכן נקבע מותה של המחבלת, ואירוע זה הסתיים ללא נפגעים ישראלים.


במהלך הביקור, נתניהו שוחח עם הוריה ובני משפחתה של אריאל ז"ל, ואמר: "אנחנו נחזק פה, אשב עם שר הביטחון ונחליט כיצד לחזק את הישוב". בתום הביקור מסר ראש הממשלה: "לראות את החדר של הלל, לראות את כתמי הדם שם ליד מיטתה וספרים ובגדים של ילדה קטנה, זה מזעזע. זה מזכיר לנו שוב מול מי ומול מה אנחנו עומדים, הם רוצים לעקור נטוע ואנחנו נעמיק את השורשים, הם לא יוציאו אותנו מכאן". עוד אמר: "התרשמתי מהמשפחה המופלאה הזאת, הם לא ישברו את רוחה וגם לא את רוחנו, אנחנו נעמיק שורשינו כאן".


ח"כ שמולי במהלך הביקור, היום


תיעוד הרגעים הראשונים אחרי הפיגוע


השר אורי אריאל, קרוב משפחתה של הנרצחת, אמר בתום הביקור: "אני מודה לראש הממשלה על שהגיע לפה לנחם את האבלים, את משפחת אריאל בקריית ארבע. ההורים נחושים להמשיך לבנות ולהיבנות פה באזור. אנחנו ממשיכים בדרך הארוכה של עם ישראל וביחד ננצח". ח"כ שמולי אמר במהלך ביקורו למשפחה האבלה: "הדעת אינה יכולה לקבל מעשה נפשע ומזעזע כל כך של רצח נערה תמימה במיטתה. עם ישראל כולו מחבק את המשפחה בכאבה". 

 

הלל נרצחה במיטתה


כזכור, אריאל ז"ל נרצחה אתמול בשנתה, לאחר שמוחמד טראיירה (19) יצא מהכפר בני נעים לכיוון קרית ארבע, חדר את הגדר ונכנס ליישוב תוך שהוא מהתקדם לעבר בית משפחת אריאל. כוחות הביטחון והתצפיתניות זיהו פריצה בגדר, הוקפצו למקום והגיע במהירות, אך לא הספיקו לעצור את המחבל שדקר את אריאל ז"ל באורח אנוש. לאחר שנשמע רעש מכיוון בית משפחת אריאל, ניסו הכוחות להיכנס פנימה, אך הדלת היתה נעולה. הם פרצו את הדלת, הגיעו אל החדר ושם אף נדקר אחד מהם ע"י המחבל ונפצע באורח בינוני. הכוחות ירו במחבל וחיסלו אותו. 


נתניהו בבית המשפחה, היום. צילום: חברים לשעת צרה



הלל יפה אריאל ז"ל, על רקע החדר בו נרצחה אתמול

אביה של הלל-יפה הגיע לאחר האירוע הקשה לביתו וראה את בתו שנרצחה במיטתה, כשהחדר כולו מגואל בדם. על פי פרסומים ברשתות הערביות, המחבל פרסם פוסט בפייסבוק לפני האירוע בו כתב: "המוות הוא זכות ואני דורש את זכותי", כשהוא מקבל עשרות לייקים מחבריו. בעקבות הפיגוע, יישללו היתרי עבודה מהחמולה אליה השתייך, וביתו של המחבל הוכנס להליכי לאישור לקראת פיצוץ.

כבר אתמול התייחס ראש הממשלה לאירוע ואמר: "הרצח המחריד של ילדה תמימה במיטתה, ממחיש את תאוות הרצח וחוסר האנושיות של הטרוריסטים שטופי ההסתה מולם אנו ניצבים. העם כולו מזדהה עמוקות עם כאבה של המשפחה ואומר למרצחים- לא תשברו אותנו. נמשיך לפעול באופן תקיף ונחוש נגד הטרור בכל מקום ובכל זמן. העולם כולו צריך לגנות את הרצח הזה כשם שהוא מגנה את הפיגועים באורלנדו ובריסל. אני מצפה מההנהגה הפלסטינית לגנות באופן חד וברור את הרצח האכזרי ולפעול באופן מיידי להפסקת ההסתה. על המדינות הנאורות להצטרף לדרישה זו. עליהן להפעיל לחץ על מי שעומד בראש מערכת ההסתה, שמובילה לרצח ילדים במיטתם ולא נגד מדינה שפועלת להגן על ילדיה ועל אזרחיה".