דמאס פיקדה, החייל שהצית את מחאת יוצאי אתיופיה כאשר הוכה על ידי שוטרים, סיים קורס קצינים והונצח בתמונה מרגשת. עורך דינו, אייל אבולפיה, סיפר היום (ראשון) לבן כספית ואריה אלדד ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "ראיתי את התמונה שצילם אחיו והיא שידרה לי המון. ראיתי בה לא סתם התרגשות של מי שסיים קורס בבה"ד 1, אלא התפרקות רגשית שלו. התפרקות שלא כל אחד מרגיש, אלא מישהו שמרגיש שהוא היה צריך לעבור תהליך. דמאס באמת עבר. הוא מאוד נפגע. הוא עבר קושי באירוע הזה, היה למעשה ניסיון להפליל אותו. אנחנו יודעים לאן זה היה מגיע. לתיק פלילי, לכתב אישום שהיה מוגש נגדו. אולי הוא היה זוכה לאיזו עסקת טיעון. מילה של שני שוטרים מול מילה של בחור צעיר, אנחנו יודעים היום לצערנו מי גובר היום בבתי המשפט. ואולי הוא בכלל היה מפסיק את שירותו בצה"ל. להיות קצין הוא ודאי לא היה מגיע להיות".



 


"הרבה מאוד אנשים, גם בטוקבקים, אומרים שהנה, יצא לו טוב, כי בזכות האירוע עם השוטרים הוא יצא לקצונה", אמר עו"ד אבולפיה, "אבל אני אומר שדמאס היה הולך לקורס קצינים גם ללא האירוע. הוא אדם שמיועד, הוא קורץ מהחומר של קורס קצינים. כבר ב-2013 הוא זכה לאות הצטיינות של משרד המדע והטכנולוגיה, בשיתוף עם הקרן של רונה רמון, להנצחת אילן ואסף רמון. הם בוחרים שמונה תלמידים מצטיינים מכל המדינה, שמצטיינים במעורבות בקהילה באישיות והישגים בלימודים. ודמאס, שעלה לארץ לפני לא הרבה שנים, הצליח לתרום כל כך הרבה לקהילה. אגב, אולי זה קצת מצחיק, דמאס התנדב במשמר האזרחי, בבתי אבות, עם זקנים. אדם כל מדהים, והניסיון להציג אותו, גם עכשיו בכתב ההגנה של המשטרה מנסים להציג אותו כאחרון העבריינים, זה מה שהביא את הפרץ הזה של הרגשות".

תיעוד של שוטר מכה חייל בחולון. צילום: פייסבוק
תיעוד של שוטר מכה חייל בחולון. צילום: פייסבוק


על ההליכים המשפטיים שמנהל פיקדה מול המשטרה סיפר עו"ד אבולפיה: "אנחנו הגשנו תביעה נגד המשטרה והשוטר. בכתב התביעה האזרחי אנחנו מאשימים את המשטרה ואת השוטר על כל הלך הרוח שקיים בארגון הזה בעת האחרונה, כל כתבי האישום שאנחנו רואים, כל הפרשות שאנחנו נחשפים. אנחנו למעשה תובעים את השוטר באופן אישי, ואת המשטרה כארגון שהתרשל בסינון העובדים בו. בנוסף, אנחנו פועלים בהליך ערעור על ההחלטה שלא להעמיד לדין את השוטר. ההליך זה מתנהל כבר כשנה. היו כבר שלוש פגישות, שלושה דיונים, אצל היועץ המשפטי לממשלה, עם פרקליט המדינה, מנהל מח"ש וכל הגורמים הנוגעים בדבר, ואנחנו ממש בשבועיים-שלושה הקרובים, כך הובטח לי, נקבל החלטה סופית של היועץ מנדלבליט. אני חושב שיתעשתו שם למעלה וההחלטה תהיה להעמיד לדין את השוטר הזה".