שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס היום (רביעי) לדיווח בערוץ 10, לפיו אמר כי הוא מתנגד לכל משא ומתן עם חמאס על החזרת גופות החיילים אורון שאול והדר גולדין והכחיש כי אמר את הדברים. "לא היו שיחות כאלה לא פתוחות ולא סגורות", אמר השר במפגש עם ראשי העדה הדרוזים בבית "יד לבנים" בדליית אל כרמל. 


.

שר הביטחון אביגדור ליברמן בסיור בצפון

שר הביטחון הדגיש כי לצבא יש מחויבות מוחלטת לדאוג לכל תושבי ישראל הנופלים בשבי ולהשיבם הביתה. ליברמן ציין כי דיבורים על כך פוגעים במאמץ הלאומי. "אלה דברים שהשתיקה יפה להם", אמר.



כזכור, ביום שני פורסמו דברים שאמר ליברמן בשיחות סגורות במהלך סיור בדרום, לפיהם הוא מתנגד לכל משא ומתן בנושא עם חמאס. "גופות החיילים לא יוחזרו, אני לא רואה את זה קורה. התנגדתי בעבר גם לעסקת שליט ואני לא מתכוון לעשות עסקה בעתיד עם חמאס". 



משפחת גולדין הגיבה בחריפות לפרסום: "לשר ביטחון שמחליט לוותר ביודעין על החזרת חיילים משדה הקרב אין שום תוקף מוסרי להמשיך ולכהן כשר ביטחון בישראל. אנו קוראים לראש הממשלה להבהיר לשר הביטחון ולציבור הישראלי את עמדת הממשלה ביחס להחזרתם של הדר ואורון חזרה הביתה".

אחיו התאום של הדר, צור, אמר למחרת הדיווח כי "מעולם לא היה שר ביטחון שפגע במשפחות שכולות דרך הטלוויזיה כך ודרך תדריכים שכח את הרעות והקוד האתי של צה"ל". לדבריו, "קצין בחטיבת גבעתי יצא לעזה ונפל על הגנת כולנו. אנו אומרים כל הזמן שצריך להילחם על הדר ואורון, ליברמן לא נלחם על החיליים ומוותר עליהם. זו בריחה מאחריות, חולשה וחוסר מנהיגות".