בסוריה ממשיכים בהצהרות נגד ישראל. סוכנות הידיעות סאנא פרסמה היום (רביעי), ציטוטים של "מקור צבאי סורי בכיר", שמפרט את תוצאות תקיפת כוחות חיל האוויר במדינה הלילה. על פי טענותיו, חיל האוויר הפציץ עמדת תותחים של הצבא הסורי במדרון המזרחי של הר החרמון. "שני תותחים הושמדו בתקיפה", אמר הגורם. "תוקפנות הזאת באה במסגרת המשך התמיכה שהאויב הישראלי מגיש לטרורסטים מג’בהת א-נוסרה. זה ניסיון ברור להסלים את המצב ולעקב את יישום ההסכם הרוסי-אמריקני". 
בישראל הפגיזו את שתי העמדות לאחר שאתמול אירעו שלוש זליגות של פצצות מרגמה לעבר רמת הגולן. שתיים מהן אף גרמו לסגירת קטע מכביש 98 עקב חשש מזליגות נוספות. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי "בתגובה לזליגות הירי בצפון רמת הגולן תקף צה"ל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר תותחים השייכים למשטר הסורי במרכז רמת הגולן הסורית. צה״ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה. צה״ל רואה במשטר הסורי אחראי לנעשה בשטחו, עם זאת לא יהסס לפעול גם מול גורמי התנגדות אחרים בסוריה".

מטוס של חיל האוויר, ארכיון. צילום: עופר מנחם
מטוס של חיל האוויר, ארכיון. צילום: עופר מנחם

הצבא הסורי טען אתמול כי הפיל מטוס קרב ומזל"ט ישראליים. סוכנות הידיעות סאנ"א אמרה כי התקיפה לכאורה של מטוס הקרב בוצעה בשעה אחת לפנות בוקר בפאתי דרום קוניטרה. עוד דווח כי מזל"ט נוסף הופל יחד עם המטוס. גורם בצה"ל הכחיש את הדיווח ואמר כי "בסוריה לא הופל הלילה שום כלי טייס". עוד הוסיף הגורם כי "שני טילי קרקע-אוויר שוגרו הלילה מסוריה, לאחר תקיפת צה"ל בתגובה לזליגת הירי אמש. מטוסי חיל האוויר היו רחוקים ממקור הירי והירי לא היווה איום על כוחותינו". על הנסיבות בגינן פורסם הדיווח אמר הגורם: "זה ניסיון להשפיע תודעתית על המצב בסוריה שאינו קשור למציאות". מאוחר יותר ארעו, כאמור, מספר מקרים של נפילות פצמ"רים בשטח ישראל ברמת הגולן.