בצל הלחימה בדרום, חשש מאירוע "שומר חומות 2" ברחבי הארץ ולאחר שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הכריז על הכרזת מצב חירום אזרחי בכל רחבי מדינת ישראל, יו"ר רע"מ מנסור עבאס פרסם הודעה ובא קרא "לשמור על איפוק ולהתנהג באחריות וסבלנות ולהקפיד על החוק והסדר הציבורי. מפציר באחיי ואחיותיי להימנע מלעסוק בכל מעשי אלימות או פגיעה בחיי אדם או ברכוש ציבורי ופרטי, ולא להיגרר לשמועות או הסתה המבקשת להסלים בתוך היישובים הערביים ומחוצה להם או בתוך הערים המעורבות".

ביקורת בדרום על שתיקת הממשלה: ״כולם נעלמו, איפה כל השרים הגיבורים עכשיו?״
עשרות בני ערובה בקיבוץ בארי, קרבות מתנהלים באזור

"יש הרבה קורבנות ופצועים, סכנות ואתגרים. אנחנו צריכים להתאחד ולתמוך אחד בשני ולהושיט יד עוזרת זה לזה ולקבל את פני המשפחות לבתים שלנו, במיוחד באזור הנגב ובכפרים הלא מוכרים שאין להם מקלטים", הוסיף. 

 כוננות שיא גם בצפון:  "מתכוננים לגרוע מכל"

בתוך כך, היערכות שיא גם בצפון הארץ מחשש להתקלחות גם מכיוון גבול לבנון וסוריה. בתום הערכת מצב שהתקיימה במנ"מ (המרכז לניהול משברים) של עיריית חיפה, ראש העיר עינת קליש רותם הודיעה כי כל צוותי העירייה הועלו לכוננות הגבוהה ביותר. "אנחנו נערכים לכל תרחיש אפשרי ומתכוננים לגרוע מכל", דיווחה קליש רותם, "ביקשתי מפיקוד העורף להורות על ריקון כל החומרים המסוכנים ממפרץ חיפה באופן מיידי - וזה נמצא בדיון בדרגים הגבוהים ביותר. בנוסף, נתנו הוראה להפסיק ולבטל את כל אירועי התרבות הגדולים ולפתוח את המקלטים. אנחנו נערכים לכל תרחיש ולא רוצים לחכות, ומבקשים מתושבי חיפה להתעדכן רק דרך ערוצי החדשות הרשמיים - ולדווח לנו על כל דבר".


לנוכח הקריאות של חמאס לערביי ישראל להצטרף ללחימה נגד ישראל כמו במבצע ״שומר החומות״ - הוסיפה קליש רותם כי "אנחנו בקשר גם עם מנהיגות הציבור הערבי, ויש חשש מאירועים כפי שהיו במאי 2021. אני באופן אישי בקשר עם מנהיגי הקהילות. המטרה שלנו היא להרגיע את הציבור הערבי והיהודי, וגייסנו את כל עובדי העירייה והחזרנו אותם לעבודה. אנחנו הולכים לשמור על כל השכונות".

מראש עיריית כרמיאל משה קונינסקי נמסר: ״משעות הבוקר פתחנו את החמ״ל העירוני יחד כלל גורמי הבטחון והחירום. נפתחו המקלטים הציבוריים, הוצבו מחסומים בכניסות לעיר, תוגברו צוותי הבטחון והסיורים בעיר והוקם צוות ייעודי לאיתור נעדרים מהמסיבה. נכון לעכשיו לא היו אירועים חריגים באיזור. עיריית כרמיאל נערכת לכל תרחיש אפשרי״.

בעקבות המתקפה מעזה על ישראל, ראש העיר רמלה מיכאל וידל דרש תגבור כוחות לעיר, ואכן הגיעו כוחות גדולים של משטרה ומג״ב לעיר - שכבר פרוסים בשטח. כמו כן, ערך ראש העיר שיחות עם מנהיגי הקהילות והדתות השונות בעיר, וביקש מכל המנהיגים לקרוא להרגעת הרוחות ולוודא כי בעיר תישמר יציבות ביטחונית לטובת כלל התושבים.

גם בעכו למדו מאירועי העבר במבצע ״שומר החומות״, והעיר תוגברה בכוחות המשטרה ומשמר הגבול - עקב הכרזה על כוננות מלחמה על ידי צה״ל. בנוסף, קיימה היום עיריית עכו ישיבת היערכות מיוחדת בראשות ראש העיר עכו, שמעון לנקרי, ובין היתר הוחלט בה על תגבור מערך כוחות הבטחון והמשטרה בעיר, והוקפצו כל העובדים הרלוונטיים כדי לתת מענה לתושבי העיר. 

לאחר ישיבת ההיערכות - נערכה בעירייה פגישה נוספת עם המנהיגות הדתית מהחברה הערבית ועם סגן ראש העיר, אדהם ג'מל - במטרה לשמור על מרקם החיים המשותפים בעיר ולמנוע התפרעויות בעיר. עיריית עכו נמצאת בקשר ישיר עם גורמי הבטחון והמשטרה.