ארגון הטרור חמאס פרסם הלילה (שבת) הודעה רשמית בעניין ההצעה הישראלית החדשה לעסקת חטופים, ובה נאמר כי "קיבלנו את התשובה הישראלית לעמדתנו בנושא עסקת חטופים, נלמד אותה ונשיב".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מקורות מצריים אמרו לאל-אח'באר כי "ההצעה, שנדונה בהרחבה עם הישראלים, זכתה להיענות חיובית מבחינת המסגרת הכללית שלה, אך קיים חשש שהיא תופרע על ידי גורמים קיצוניים בממשלת ישראל".

הכוונה היא בין היתר לשר האוצר סמוטריץ', שצייץ אתמול: "'העסקה המצרית' מהווה כניעה ישראלית מסוכנת וניצחון נורא לחמאס. הכנף השמאלית בממשלה שדוחפת אליו מבקשת לעצור את המלחמה באמצעה ובטרם הושגה מטרתה להשמיד את חמאס, ולחזור לימי ה"הסדרים המדיניים" הרי האסון שבסופם הקמת מדינת טרור פלשתינית ביהודה, שומרון ועזה שתסכן את קיומה של ישראל".

ברק רביד דיווח בוואלה! כי בכירים ישראלים הבהירו לנציגים המצרים כי ישראל מוכנה לתת הזדמנות אחרונה להגעה לעסקת חטופים, אולם אם לא תהיה התקדמות היא תצא למבצע ברפיח, כך בכיר ישראלי.

כזכור, המשלחת המצרית הגיעה אתמול לישראל כדי לדון באפשרויות להתנעת עסקת החטופים. בשונה מהדיווחים בתקשורת הערבית, ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל, לא צפוי להשתתף בשיחות.

גורמים מטעם המודיעין המצרי ייפגשו עם ראש המוסד, דדי ברנע, ועם ראש המל"ל, צחי הנגבי, כדי לדון בפרטי ההצעה המצרית וכן ברעיונות הישראלים לעסקת חטופים האפשרית.

כזכור, ע"פ ההצעה המצרית, כוחות צה"ל יסוגו משמעותית ממסדרון נצרים ותתאפשר חזרת עזתים לצפון הרצועה עם חופש תנועה בצירים המרכזיים צפונה. כמו כן, ההצעה כוללת הפסקת אש שתכלול שחרור חטופים ושחרור אסירים. תקופת רגיעה הינה ללא שחרור חטופים ואסירים.