השרה אורית סטרוק עוררה הבוקר (רביעי) סערה כשבראיון לגל"צ התבטאה נגד עסקת החטופים: ''ממשלה שמוציאה מאות אלפי אנשים לקרב למען המטרות שהממשלה הגדירה ובעצם זורקת את מטרות המלחמה לפח בכדי לשחרר 22 או 33 בעוד רוב החטופים נשארים בעזה ללא סיכוי לשחרור מלבד בעצירת המלחמה - אין לה זכות קיום''.

יום הזיכרון טעון: "המשפחות לא רוצות לשמוע פוליטיקאים ביום הזה"

לאחר מכן פרסמה סטרוק הבהרה ותקפה את התחנה הצבאית: "בושה שגלצ מסלפים את דברי! זורקת לפח את כל מטרות המלחמה, שלמענן שלחנו את החיילים להילחם: גם את השמדת שלטון חמאס, גם את הסרת כל איום מעזה כלפי ישראל, וגם את "יצירת תנאים להשבת החטופים" כי למעשה העסקה תפקיר סופית את רוב החטופים".

שיר סיגל, ביתו של קית' שחטוף בעזה, ביקרה את דבריה של השרה סטרוק בראיון לאודי סגל וטל שלו ב-103FM: "זה פשוט ביזיון, זה זלזול בחיי אדם ברמות הכי גבוהות. לא מגיע להם לנהל את המדינה - אם הם חושבים שלחסל עוד מחבל יותר חשוב מהלחזיר את אבא שלי בחיים הביתה, שיתביישו להם".

יש עתיד בתגובה לדברי סטרוק: "לממשלה שאחראית על המחדל הגדול ביותר לעם היהודי מאז השואה, עם 1300 הרוגים ו- 133 ישראלים שעדיין מוחזקים בשבי במשמרת שלהם, אין זכות קיום!".

אסף פוזניאק, ממייסדי מטה משפחות להחזרת החטופים מגיב לדבריה  של שרת ההתיישבות אורית סטרוק: "האמירה המבישה של השרה סטרוק, היא בגידה בערכים הבסיסיים ביותר של היהדות העוסקים בפדיון שבויים. ב-7 לאוקטובר הממשלה בה היא חברה הפקירה את אזרחי ישראל. ב-8 לאוקטובר פעלתי עם שותפים נוספים להקמת מטה המשפחות בכדי להציל את החטופים ובראשן את בנות משפחתי תאיר והודיה ז"ל, שנמצאו ללא רוח חיים שבוע אל תוך הלחימה ביער בארי. יכול להיות שהרוצחים המתועבים שלהן ישתחררו בעסקה הנוכחית. אין לי ואין לאף אחד אחר בממשלה הזו מנדט להפקיר את החטופים.