שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) סבורה כי הפתרון האמיתי למקרים כמו התנהלות חברי הכנסת של בל"ד אינו חוק ההשעיה אלא שימוש בסעיף של חוק הבחירות לכנסת כדי להוכיח שמפלגה כמו בל"ד פסולה מלהתמודד לכנסת. בדברים שנשאה היום (שלישי) בכנס ירושלים של העיתון "בשבע" התייחסה שקד לעונש ההשעייה שהוטל על חברי סיעת בל"ד ועל הצורך לפסול את המפלגה מלהתמודד בבחירות ואמרה: "מפלגה כמו בל"ד לא צריכה את הזכות לרוץ בבחירות. ועדת הבחירות תיאלץ להידרש לכך בבחירות הבאות שיהיו. אני לא חושבת שצריך ללכת על מסלול שחברי כנסת משעים ח"כ אחרים.



"אני חושבת שהחוק לעצמו אינו הפתרון האמיתי. הפתרון האמיתי הוא להוכיח שמפלגת בל"ד לא עומדת לפי סעיף  א' 7 של חוק הבחירות לכנסת. סעיף זה קובע כי רשימת מועמדים לא תשתתף בבחירות לכנסת ולא יהיה אדם מועמד בבחירות לכנסת, אם יש במטרותיה או במעשיה של הרשימה או במעשיו של האדם, לפי הענין, במפורש או במשתמע, אחד מאלה: שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית; הסתה לגזענות, תמיכה במאבק מזויין של מדינת אויב או של ארגון טרור נגד מדינת ישראל". השרה שקד הסבירה כי היא אינה מתנגדת לחוק ההשעיה אך הסבירה כי היא, השר יריב לוין וח"כ בצלאל סמוטריץ' סבורים שהליך שיביא לפסילת בל"ד מלהתמודד נכון יותר מחקיקה.


שרת המשפטים גם קראה לשנות את תקנון ועדת האתיקה ולהעניק לה סמכויות ענישה רחבות יותר כך שתוכל להשעות חברי כנסת לתקופה של עד שנה.

"ועדת האתיקה יכולה להשעות חברי כנסת עד חצי שנה, אבל חברי הכנסת הערבים הושעו לארבעה חודשים. צריך לשנות את התקנון ולתת לוועדת האתיקה כלים אגרסיבים יותר. כמו להשעות לשנה, בהחלט שווה לדון על כלים נוספים לוועדת האתיקה."

השרה שקד אמרה כי "ועדת הבחירות תיאלץ להידרש לכך בבחירות הבאות שיהיו. אני לא חושבת שצריך ללכת על מסלול שחברי כנסת משעים ח"כים אחרים. אני חושבת שהחוק לעצמו אינו הפתרון האמיתי. הפתרון האמיתי הוא להוכיח שמפלגת בל"ד לא עומדת לפי סעיף  א' 7 של חוק הבחירות לכנסת. השרה התייחסה גם לטענות לגבי שימוש בכוח מופרז ואף בעינויים בחקירת החשודים בביצוע הרצח בכפר דומא ואמרה: "ה נכון שנלקחו צעדים קיצוניים במסגרת החקירה, הכל נעשה באישור מערכת המשפט והביטחון. אני בחרתי לגבות את מערכת הבטחון בעניין הזה".
מי שעוד התבטאה בנושא היא ח"כ שלי יחימוביץ' שאמרה: "חוק נתניהו לסילוק ח"כים פוגע אנושות בדמוקרטיה, ועל הימין, השמאל והמרכז להתאחד נגדו. לרוב של הח"כים אין כל זכות דמוקרטית להחליט מי מחברי הבית אינו מוצא חן בעיניהם ולהעבירו מתפקידו, אלא רק לציבור שבחר בהם. אם מי מהח"כים עבר על חוקי המדינה - עליו להישפט ככל אדם, ואם הוא מורשע בעברה שיש עמה קלון ומאסר - הוא ממילא מודח לאלתר מן הכנסת. הגינוי העמוק לביקורם של הח"כים אצל משפחות טרוריסטים רוצחים אינו נכס של נתניהו, הוא משותף כמעט לכל סיעות הבית, והוא אינו מקנה לנתניהו זכות או עילה לעוות את הדמוקרטיה הישראלית ולרמוס אותה ברגל גסה.
"רבים מהח"כים עשויים להיות קורבן ביום מן הימים לחקיקה כזאת. בין אם חרדים שאינם ציונים ואינם מאמינים במדינה הדמוקרטית או במדינה בכלל, בין אם אנשי ימין ובין עם ערבים. דווקא על המפלגות הציוניות הגדולות מוטלת אחריות כבדה לשמר את המארג הדמוקרטי הפרלמנטרי כך שלא כל מצב רוח רע של ח"כים ייתן בידיהם נשק בלתי נסבל נגד חבריהם. מצער שראש הממשלה נתניהו אינו מבין זאת ונוהג כאחרון הח"כים הפופוליסטים, במקום להיות מבוגר אחראי המרגיע את הרוחות".