במהלך המשבר הקואליציוני בין יו"ר "הבית היהודי" נפתלי בנט לראש הממשלה נתניהו, שהגיע אמש לסיומו, איימה שרת המשפטים איילת שקד בהליכה לבחירות. הבוקר (שני) שאל אותה ניסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" האם רק לחץ ואיומים עובדים על ראש הממשלה.



"יש לפעמים סיטואציות שמפלגה כדי להשיג דברים שבעיניה הם נכונים, ואגב לא היה כאן שום תפקיד או תקציב, אלא דברים שבעינינו הם נכונים להתנהלות המדינה, לפעמים משיגים את זה עם לחץ פוליטי, ככה זה במקצוע שלנו, כנראה", אמרה השרה שקד. "אבל צריך לדעת שהדרישה היא מהותית, יש על חברי הקבינט אחריות עצומה וכשיש אחריות כזאת גדולה ואחריות לחיי אדם, אנחנו צריכים שיהיו לנו את כל הכלים לעשות את התפקיד בצורה הטובה ביותר".


משעל שאל האם האיום בהקדמת בחירות היה רציני, והשרה ענתה: "זה יכול היה להוביל לדחיית מינוי ליברמן לשר ביטחון. אם ראש הממשלה היה מחליט ללכת נגד 'הבית היהודי', זה היה יכול להידרדר למצב הזה. יש מספיק אנשים טובים בממשלה, אני חושבת, שהיו ככה מנסים לפתור את המשבר בצורה טובה, טובה גם לשרי הקבינט וגם לאזרחי ישראל, שבסופו של דבר אותם אנחנו משרתים".



"כיפופי הידיים" בין נתניהו לבנט כבר הפכו לחלק מסדר היום הפוליטי, כדרך היחידה של "הבית היהודי" להשיג דברים
"את זה אתה צריך להפנות ל'ליכוד' לא אלי", ענתה שקד, "אנחנו תמיד קודם מבקשים את הדברים בצורה יפה ומנומסת, לפעמים זה לא עובד. אבל באמת, גם פוליטיקאים שנבחרים ומקבלים כוח מהציבור, צריכים לדעת להשתמש בכוח הפוליטי הזה בשביל להשיג מה שהם חושבים שנכון, זה לא דבר בזוי אלא חלק מהתפקיד".


האם כחברת קבינט חדשה הרגשת מחסור, שלא מעדכנים אתכם בפרטים?
"אני לא רוצה להיכנס לדברים ספציפיים, בגלל שאני חברת קבינט ובגלל שהכל עוד טרי, אבל בהחלט אני חושבת שראוי שנקבל דברים בצורה יותר נכונה וגלויה, וכשאנחנו רוצים להעמיק בנושא מסוים, שתהיה לנו את היכולת להעמיק מבלי לרדוף, מה שנקרא, ללכת לרעות בשדות זרים או במקומות אחרים. הפיתרון שהוצע הא הפיתרון הנכון. המל"ל (המועצה לביטחון לאומי) הוא הכתובת, הוא צריך לעמוד לרשות שרי הקבינט ולתת להם את כל החומר שהם מבקשים".
 
"בנט היה יכול להיות שר ביטחון מעולה", הדגישה שקד, "ואני מאחלת הצלחה לשר הביטחון החדש בתפקידו". "התגובות בעולם למינויו לא סימפטיות", ציין משעל, והשרה הגיבה: "אני מציעה שיתנו זמן לממשלה לתפקד, ככה, ואז ישפטו. אני מזכירה שכשאני נכנסתי לתפקיד היו, בישראל לפחות, כל מיני חששות והתלהמויות וכתבות, שבינן לבין המציאות אין שום קשר. בוא ניתן לממשלה להתנהל ונשפוט כשיהיו בחירות בעוד 3 שנים".

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו