שרת המשפטים איילת שקד שוחחה הערב (שבת) עם רינה מצליח בתכנית פגוש את העיתונות בערוץ 2, והתייחסה למספר נושאים שעומדים על סדר היום. על תפקידה כשרה אמרה כי "זו עבודה קשה. דנו ב-1,500 חוקים בשנה וחצי האחרונות, ויותר מדי חוקים עברו לטעמי. הכנסת מחוקקת את עצמה לדעת, יש עודף רגולציה. טוב נעשה אם נמצא פתרון שיוביל לכך שח"כים יתמקדו יותר בפיקוח על הממשלה ופחות בחקיקה".



שקד הגיבה לטענות העולות לגבי עומק הדיון באיום המנהרות בקבינט הביטחוני בתקופת צוק איתן, ואמרה כי "אני לא הייתי בקבינט הקודם, אבל גם בנט וגם לפיד טוענים לשיטתם שלא היו דיוני עומק בנושא. אני מציעה לחכות לדוח המבקר ולא להיגרר לוויכוח - עד כה רק הודלפו משפטים מהטיוטה. מהיכרותי עם בנט הוא דובר אמת". לתגובות במערכת הפוליטית לגבי אמירתו של בנט, בין היתר מצידו של יעלון, אמרה כי "זו דרך כזאת רדודה להדוף ביקורת. ראוי לפוליטיקאי שיענה בצורה עניינית ולא יפעל בדרכים כאלה".



עוד התייחסה השרה לדחיית עלייתו של תאגיד השידור הציבורי: "אין תחושה של סתימת פיות. התקשורת חופשית וצריכה להישאר ככה. תקשורת חופשית היא אבן יסוד בדמוקרטיה, ונעשה הכל שכך זה יישאר. הניסיון לדחיית שידורי התאגיד בשנה וחצי היה מוביל לחיסולו של שידור ציבורי עצמאי, שהוא חשוב למדינה דמוקרטית". לטענות כי בנט התערב ברשימת העיתונאים העובדים בתאגיד, ענתה כי "לא הכנסנו אנשים לשם, אין לנו את הסמכות לזה. חשוב שכשגוף קם הוא יהיה מאוזן ועצמאי, צריך להיות בו מקום לכולם וחשוב שייצג את כל אזרחי המדינה. בנט לא אמר לי 'הכנסנו אנשים כאלה ואחרים'". 




"לא נותנים לתושבי עמונה פרס"


על המצב העדין בעמונה אמרה כי "פסק הדין חלוט. במשרד הביטחון עובדים על הכשרת שטחים בקרבת היישוב עליהם אפשר לבנות בתים. לא נותנים להם פרס, זה יישוב שנבנה בתמיכת המדינה, והמדינה תכבד את פסק הדין. כרגע עובדים על פתרון במסגרתו ייבנו בתים על קרקעות שיוכשרו לכך. בשנים האחרונות כשבונים, בונים בצורה מסודרת ונכונה. גם בתוך המדינה קמו יישובים בלי תב"ע מוסדרת, גם רעננה כזאת. זה לא אותו דבר, אבל היום בונים ביהודה ושומרון בצורה מסודרת. יש עדיין בג"צים על קרקעות פרטיות, ומנסים למצוא פתרונות, כל מקרה לגופו. מחפשים פתרונות להתיישבות ביישובים סמוכים".



עוד טענה שקד כי היא והשר בנט "עושים המון דברים חשובים, גם כלכליים-חברתיים, גם מה שקשור לאג'נדה ימנית מובהקת, שהרבה מהם משרתים את כלל האזרחים. גם בנט עושה דברים חשובים במשרד חינוך, למשל מטפל בלימודי המתמטיקה שהוזנחו במשך שנים. לימודי הליבה החוק שבוטל זה חוק שמעולם לא יושם, והיה אמור להיות מיושם ב-2018. 40 אלף מתוך 400 תלמידים חרדים יתוקצבו ב-35% ולא ב-55% אם לא ילמדו ליבה. מה שבנט עשה עם ה-360 אלף האחרים, בשקט, בלי להתרברב, זה להכניס לשם חמש יחידות מתמטיקה. החוק הזה היה חלק מהסכם קואליציוני בין הליכוד למפלגות החרדיות. בממשלה עושים דברים גם שלא אוהבים. מהצד השני, כשנעשה מעשה שבעינינו היה חריג ופוגעני בעניין התאגיד, היינו הראשונים שאמרנו שלא ניתן לפגיעה בתאגיד יד".



בראיון התייחסה השרה לכמות התיקים שמחזיק ראש הממשלה נתניהו ביניהם תיק שר החוץ ותיק שר התקשורת, ואמרה כי "על פי החוק זה מותר, גם לרבין היו כמה תיקים". עם זאת ציינה כי "אני לא מרכיבה את הקואליציה למרות שאני שרה בכירה. אמרתי שראוי שיהיה למדינה שר חוץ, זה תפקיד חשוב וקריטי טוב יעשה נתניהו אם ימנה שר לנושא הזה ולתקשורת".



השרה הביעה את תקוותה כי החשדות נגד ארי הרו שכיהן בעבר כראש סגל רה"מ יתבררו כלא פליליים: "עבדתי עם ארי, הוא בחור מקסים, ערכי וחרוץ. מקווה מאוד שהכל יתברר כדבר שאינו פלילי - אני מכירה אותו כאדם ישר והגון. אמנם אני יושבת צמוד ליועץ המשפטי לממשלה, אבל כל מה שקשור לחקירות פליליות, אני לא מתעניינת, זה לא מסמכותי". 



יצירת האמנות שצונזרה. צילום: פייסבוק




"מכבדת את ההחלטה של יולי תמיר"


השרה הביעה שאט נפש למשמע השמועות כי היא מעוניינת לעבור למפלגת הליכוד: "הפיצו את זה פעילי ליכוד, זה קשקוש. אני הולכת לצלם סרטון עם בנט ולקרוא לאנשים להתפקד למפלגה אנחנו עובדים רק כדי להגדיל את בסיס הכוח של המפלגה ולא כדי להקטין אותו". 

על התחזיות לגבי היכולת של הבית היהודי להגיע לעמדת השלטון אמרה כי "בפוליטיקה קשה לצפות את העתיד. אף אחד לא חשב שאולמרט ושרון יהיו ראשי ממשלה לפני שזה קרה. הגישה שלנו היא לעשות כמה שיותר לפי האידאולוגיה שלנו ולשרת את הציבור. השבוע הכרזתי על הקמת ביהמ"ש בטייבה, דבר שכולם מדברים עליו 15 שנה, ואני ביצעתי". עוד אמרה כי היא "נהנית להיות שרת המשפטים, אחר כך נראה מה יהיה".

בהמשך התייחסה שקד לסערה סביב דברי הרבנים ולהתבטאויותיו של שר החינוך בנושא. לדבריה, "בנט כשר הביע עמדה ערכית שחשובה לו. הרב יגאל דיבר בצורה שאינה ראויה על קהילת הלהט"ב. זה לא סוד שמגיעות לכולם זכויות שוות. אמנם אנחנו מפלגה דתית ולא נצביע בעד נישואים, אבל אנחנו בעד זכויות שוות". 



על סערה אחרת שנוצרה בעקבות יצירת האמנות בה בת דמותה מופיעה בעירום, שקד מיאנה להגיב: "זה לא ראוי להתייחסות", אמרה בראיון. "אני לא חושבת שצריך לתת פרס לאותו אמן ויצירה בכך שאדבר על זה". על עצם הצנזור אמרה כי "מכיוון שזה עניין שקשור אליי, אני לא רוצה להביע עמדה. יולי תמיר עשתה מה שבחרה לעשות, ואני מכבדת את ההחלטה שלה. אני מניחה ששקלה הרבה שיקולים לפני המעשה".