עד לפני כמה מאות שנים אנשים רבים נקברו בחיים, שכן הרפואה הייתה אז בחיתוליה ורופאים התקשו לקבוע האם לאדם מסוים יש סימני חיים או לא. אבל למרבה הפלא גם בימינו למרות שהרפואה התפתחה והשתכללה רבות, יש לא מעט מקרים בהם אנשים מוכרזים בטעות כמתים למרות שהם לא. זה בדיוק מה שקרה לגבר אומלל מהעיר שיאן, סין, שבילה את השעות האחרונות בחייו בחדר מתים, בגלל שאשתו הייתה משוכנעת שמת בשנתו.



החלק מהפחיד ביותר בסיפור הוא, שאף אחד לא טרח לבדוק אם הגבר אכן מת וכולם הסתמכו על מילותיה של אשתו. אותו גבר שידוע רק ששם משפחתו הואנג, אובחן בנובמבר כחולה בסרטן קיבה סופני. הוא בדיוק שוחרר לאחרונה מבית החולים כדי שיוכל למות בביתו, לאחר שרופאיו הבינו שאין יותר דבר שיוכלו לעשות עבורו. על פי Shiyan Evening News, משפחתו הוציאה את רוב חסכונותיה כדי לשלם על טיפולים רפואיים אך אלו לא עזרו למרבה הצער.



כולם הבינו שימיו של האיש ספורים, אך מותו בכל זאת נקבע בטרם עת. מוקדם יותר השבוע, כאשר אשתו של הואנג הלכה להעיר אותו היא מצאה אותו במיטתו כשגופו נוקשה והוא אינו מגיב, ולכן הניחה שהוא אינו נושם. במחשבה שקיצו של בעלה הגיע והוא מת בשנתו, האישה מוכת הצער התקשרה לשרותי הלוויות והסבירה להם ש "בעלי לא שרד את הלילה". 


 
חשבה שהוא מת ושלחה אותו לחדר המתים. אשתו של הואנג, לאחר שהוכרז מותו רשמית
חשבה שהוא מת ושלחה אותו לחדר המתים. אשתו של הואנג, לאחר שהוכרז מותו רשמית

צוות בית הלוויות לא טרח לבדוק את דבריה את האישה ולקח אותו לחדר המתים. התגלית לפיה הוא עדיין חי התרחשה ממש במקרה כמה שעות לאחר מכן, בעוד עובדי בית הלוויות הכינו אותו לקבורה. בעודם שמים עליו איפור ומלבישים אותו הם נחרדו לגלות ששפתיו ואצבעותיו זזות, ולאחר שגם גילו שיש לו דופק קראו מיד לעזרה. אך למרבה הצער עד שצוות רפואי הגיע למקום הואנג נשם את נשימתו האחרונה, ולא נותר להם אלא לקבוע את מותו. הפעם על אמת.

מיד לאחר מכן הם יצרו קשר עם אשתו של המנוח, שנחרדה לשמוע שרק עכשיו הוא באמת מת. לאחר שהבינו שהמשפחה נמצאת במצוקה כלכלית, הועילו בטוב ליבם להעניק להם את שירותיהם בחינם. "זה המקרה השלישי שנחשפתי אליו מאז נכנסתי לעסק הזה", אמר מנהל בית הלוויות שטיפלה בגופתו של האנג. "כשבני משפחה רואים שיקיר לבם לא נושם לכאורה והגוף שלו נוקשה וקר, קל להסיק מכך שהוא מת". הוא הוסיף ש"עדיין צריך לערוך את הבדיקות הרפואיות הנדרשות כדי לבדוק אם יש להם דופק או לחץ דם". זה נשמע מוזר אך בסין חוקי קביעת המוות באופן רשמי הם פחות ברורים ונוקשים כמו למשל בישראל, ולכן טעויות כגון אלו קורות מידי תקופה.
 

אשתו של הואנג נפרדת ממנו בפעם האחרונה. צילום מסך
אשתו של הואנג נפרדת ממנו בפעם האחרונה. צילום מסך