שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, אמר בראיון מיוחד למגזין הגרמני "דר שפיגל" שפורסם היום (שישי) כי "סביר מאוד שהסכם הגרעין ייצא לפועל".
"הסבירות שההסכם יתקיים היא גבוהה ובלבד ששותפי המשא והמתן שלנו יתייחסו אליו ברצינות", הוסיף זריף.

זריף גם לא חסך ביקורת מערב הסעודית, שהביעה חשש כי עסקה גרעינית יכולה לעודד את איראן לפגוע בביטחונה: "יש אנשים באזור, שכנראה נמצאים בפאניקה. אנחנו לא רוצים להשתלט על האזור. אנו שמחים עם הגודל ועם הנתונים הגאוגרפים שלנו", אמר למגזין.
בצד השני של ההסכם נמצאות ארה"ב והמעצמות. נשיא ארה"ב, ברק אובמה, מתמודד עם חששות מדינות המפרץ ונפגש השבוע עם ראשי הביטחון שלהם, על מנת להרגיע את חששותיהם מהסכם הגרעין ההולך ומתרקם.

בזמן שאובמה מגן בחרף על ההסכם מפני מתנגדים מבית ומחוץ, באיראן, כפי שסיפר זריף, האופטימיות גדולה והם מאמינים שיוכלו להגיע בקרוב להסכם גרעיני סופי עם המעצמות. 
איראן, ארצות הברית, בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה וסין הגיעו להסכם מסגרת מהוסס בשני באפריל בלוזאן, שווייץ. יש להם עד ה-30 ביוני כדי להגיע להסכם כולל.

ראש צוות המשא ומתן בנושא הגרעין, עבאס אראקצ'י, אמר בתשובה לשאלה מה יקרה אם לא יושג הסכם עד סוף חודש יוני, כי איראן מוכנה לכל התרחישים העלולים לקרות בשיחות עם המעצמות על בלימת תכנית הגרעין שלה בתמורה להקלה בסנקציות, 
"גם אם אני אופטימי, זה לא אומר שכל עסקה היא מקובלת. כל הצדדים רוצים עסקה טובה ולאיראן זו תהיה עסקה טובה רק אם יכבדו את הזכויות הלגיטימיות שלנו ויסירו את הסנקציות. חשבנו על כל האפשרויות ולכן אנחנו מוכנים לכל התרחישים", הוסיף אראקצ'י.
איראן מכחישה שהיא שואפת להשיג נשק גרעיני ומבחינתה הסנקציות חייבות להתבטל ברגע שעסקה סופית תיחתם. לכאורה היא הסכימה לסגת לאחור ולוותר על המשך פיתוח נשק גרעיני אך מנגד היא עדיין שומרת על תשתיות גרעין וידע שיאפשרו לה לפתח נשק גרעיני בעתיד. ארצות הברית רוצה להסיר באופן הדרגתי את המגבלות במקביל להתנהלות איראן והיא כבר הרוויחה מההסכם העתידי, שכן איראן כעת תהיה מחויבת למעצמות.
אתמול עבר בבית הנבחרים האמריקאי חוק הפיקוח על הסכם הגרעין ברוב של 400 חברי קונגרס שהצביעו בעד מול 25 מתנגדים. על אובמה לאשר את החוק ובמידה ויעשה זאת, לקונגרס יהיו 30 ימים להתייחס להסכם ולהחליט אם לאשרו. גם אם הקונגרס לא יאשר את ההסכם, לאובמה תהיה זכות להטיל וטו.