למעלה משליש מהגרמנים אמרו שיחסם לזרים החמיר בעקבות 200 הדיווחים על תקיפות מיניות שבוצעו בערב ראש השנה האזרחית בעיר קלן, כנראה על ידי גברים ממוצא צפון אפריקאי, כך עולה היום (שלישי) מסקר שבוצע במדינה. הסקר שנערך על ידי מכון "פורסה" (Forsa) מצביע על תפנית חדה ושלילית בדעת הקהל הגרמני ביחסם לזרים, וזאת לאחר שנה די אופטימית בגישת המדינה כלפי מהגרים ופליטים.



מדיניות הדלת הפתוחה של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, והמוטו שלה "אנחנו יכולים לעשות את זה" המשיך להדהד בזמן ש-1.1 מיליון בני אדם הגיעו לגרמניה בשנה שעברה, כולל מספר גדול של פליטים סורים שמצאו בה מקלט. עם זאת, נתוני הסקר מציירים תמונה פחות חיובית. 37 אחוזים מהגרמנים מחזיקים בדעה שלילית על זרים בעקבות התקיפות בקלן, ואילו 60 אחוזים אמרו שדעתם לא השתנתה. הסקר חשף ש-57 אחוזים מהנשאלים חוששים מעלייה בפשע בעקבות העלייה של מספר הזרים בארצם.



הרשויות מדווחות שקבוצות גברים שוטטו בקלן בין המוני החוגגים בערב הסילבסטר ותקפו נשים. גורמים רשמיים בעיר מסרו שהתקבלו למעלה מ-500 תלונות הקשורות לאירועים, מהאזור שבין תחנת הרכבת המרכזית של קלן והקתדרלה המפורסמת שבה. כ-40 אחוזים מהתלונות נוגעים לתקיפות והטרדות מיניות, ושאר התלונות כללו מקרים של הכאה, גנבות וכיוס העוברים ושבים.



המשטרה מסרה שהחשודים היו "בעיקר ממדינות צפון אפריקה" ו-"מבקשי מקלט השוהים בגרמניה באופן בלתי חוקי." הטענות בלטו בכותרות העיתונים שבגרמניה במשך ימים רבים, והציתו דיון חדש בנושא הפליטים. שר המשפטים הגרמני, הייקו מאס, אמ שהוא מאמין שההתקפות היו "מתוכננות ומתואמות" והוסיף כי "הדבר יוסיף רובד נוסף לפשעים". עם זאת, המשטרה התנגדה להערכתו של מאס ואמרה שאין עדויות לכך שהאירועים היו מתוכננים מראש. לדברי משטרה, זוהו לפחות 20 חשודים. בין היתר נעצר נער בן 19 החשוד בגניבת טלפון סלולרי, אך המשטרה לא ציינה אם הוא עצור גם בחשד למעורבות בתקיפה מינית.