ההפגנות האלימות כנגד המשטר באיראן נמשכות כבר כמעט שבוע אבל לא מצליחות לסחוף מיליונים. יוסי מנשרוף, חוקר במרכז 'עזרי' לחקר איראן והמפרץ הפרסי סיפר הבוקר (שלישי) לרוני דניאל ב-103FM: "המפגינים לא מצליחים להתרומם לרמה הלאומית ולהגיע מעל לעשרות אלפים. חסרה הנהגה ואין אידיאולוגיה מגבשת שתהפוך עשרות אלפים למיליונים. היה ניסיון לארגן שביתה לאומית בקרב הסוחרים וזה לא תפס. כדי שמהפכה תצליח צריך קואליציה של אינטלקטואלים, סוחרים ואנשי דת, וזה אין כרגע". 

"השאלה היא היכן האמריקאים", המשיך מנשרוף. "חוקרים אמריקאים כבר טענו בפני הממשל שחמינאי הולך למות, ושצריך להיות מוכנים לרגע של משבר. אבל ה-CIA לא מגבש את המפגינים בחשאי. זו אמורה להיות שעתה היפה של הפעילות החשאית בקרב המפגינים, אבל זה לא קורה".



"אני מדבר עם איראנים גולים בעמדות מפתח, למשל עיתונאית איראנית בכירה שנמצאת בדובאיי ויש קשר רציף וישיר עם המפגינים הסטודנטים, שמעלים סרטונים לטוויטר", סיפר מנשרוף. "אמש התחילה מגמה חדשה של ירי יותר מכוון ודקירות על ידי משמרות המהפכה, שנועד לדכא את המפגינים. העיתון, שהוא השופר של חמינאי, הזהיר במאמר המערכת שהם עומדים 'לקרוע לגזרים' את המפגינים, כפי שעשו לדאעש. יש להם כוחות מיוחדים לדיכוי מפגינים. בטהרן יש חטיבה מיוחדת של משמרות המהפכה, שהם יותר אקטיביים ולא מאפשרים לאנשים להרים ראש. שם המצב הרבה יותר מוגבל. באיספהאן, שזו עיר חשובה, כן רואים את הצעירים שמעזים להרים ראש.
"המחאה התחילה בפריפריה, בערי המזרח כמו משהד", ציין מנשרוף. "הצעירים סיימו תואר באוניברסיטה ואין להם אחרי זה עבודה. הם תוהים למה הכסף הולך לסוריה. המשטר נערך לזה מראש ובשנים האחרונות נעצרו דמויות בולטות שהובילו מחאה ונעלמו. המשטר מאוד חכם ומנסה להכיל את המהומות. סגן הנשיא יצא אתמול ביוזמה למפגינים, שיחזרו לבתים ויגישו שאילתות ללשכת הנשיא ובהן יפרטו את הדרישות, הבקשות והמרמורים. יוזמה שתזכה ל-100 אלף חתימות תידון בממשלה ובפרלמנט. כמובן אף אחד לא קנה את זה".