סגן נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ו ביידן, צפוי להודיע בעוד יומיים על מועמדותו לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית בבחירות 2020, כך דווח היום (שלישי) ברשת NBC. ביידן יתמודד ככל הנראה אל מול יריבו מהצד הרפובליקני, הנשיא הנוכחי, דונלד טראמפ. 

לאחר ההודעה על מועמדותו ייסע ביידן לפיטסבורג ולאחר מכן לארבע מדינות ההצבעה המוקדמת, כך מסר כתב NBC שקיבל את המידע לדבריו ממקורבים לביידן. 

בשבועות האחרונים התפרסמו כזכור מספר האשמות מצד נשים נגד ביידן, בטענה כי נגע בהן בצורה לא הולמת. אחת המתלוננות, איימי לאפוס, אמרה כי ביידן משך אותה לעברו כדי לחכך את אפו באפה בשנת 2009, במהלך אירוע התרמה שהתרחש בגרינוויץ' שבקונטיקט. 

"זה לא היה מיני, אבל הוא תפס אותי בראש", סיפרה לאפוס, שהייתה אז עוזרתו של חבר המפלגה הדמוקרטית, ג'ים היימס. "הוא הניח את ידו על צווארי ומשך אותי כדי להתחכך באפי עם אפו, וכשהוא משך אותי חשבתי שהוא עומד לנשק אותי בפה".

לפני כן האשימה לוסי פלורס, פוליטיקאית דמוקרטית, כי ביידן ניסה לנשק אותה ללא הסכמתה במהלך עצרת בחירות שהתרחשה בשנת 2014. פלורס לטענתה המתינה שיקראו לה לעלות לבמה, ואז הרגישה שתי ידיים מונחות על כתפיה. לדבריה, סגן הנשיא לשעבר אף הריח את שיערה ולאחר מכן "נישק באיטיות את עורפי". 

"סגן נשיא ארה"ב נגע בי בצורה אינטימית, שמתאימה ליחסים בין חברים קרובים, משפחה או שותפים רומנטיים", כתבה פלורס, שהוסיפה: "הרגשתי חסרתי אונים, לא יכולתי לעשות דבר. גם אם התנהגותו לא הייתה אלימה, זה היה משפיל וחסר כבוד. לא השתתפתי בעצרת בתור חברתו, הייתי שם כמתמודדת על התפקיד".