לפני כמה חודשים הזהיר משרד הכלכלה הורים מפני מוצץ גומי שלא עמד בתקן הישראלי בגלל חומרים שנמצאים בו.

הפעם מדובר במוצץ מאותה חברה (גומטקס) במהדורה חדשה שאמורה להיות מעודכנת עם התקינה הישראלית, אך לאחר בדיקה של משרד הכלכלה, כנראה שגם היא לא עומדת בתקן ולכן יצאה האזהרה.

 בתמונה, המוצץ הקודם שהורד מהמדפים. אותה חברה.

המוצץ מגומי טבעי בשם 'מוצציק' בגודל גדול/בינוני. המוצץ משווק באריזה של שלושה מוצצים המיוצרים על ידי גומטקס תעשיות (מק"ט 729000447600). מי שרכש מוצץ מסוג זה רשאי לקבל את כספו חזרה או לקבל מוצץ אחר בחנות.

 

סופר פארם גם מבקשת הורים להחזיר את המוצרים הבאים בגלל שנמסר להם שגם הם אינם עומדים בתקינה הישראלית:

- כפיות "LIFE BABY's" מגיל 4 חודשים (מק"ט 7290103444730)

- כפיות "LIFE BABY's" מגיל 6 חודשים (מק"ט 7290103444747)

- כפיות LIFE BABY's"" ארוכות להאכלה (מק"ט 7290103444754)

- סט צלחות וכפית LIFE BABY's"" (מק"ט 7290103444815)

 

במודעה כתבה רשת סופר פארם "אנו מתנצלים על אי הנוחות ומעדכנים כי עצרנו את מכירת כל המוצצים מסוג זה, עד להשלמת תוצאות הבירור מול הספק ומול הממונה על התקינה".

 

ממשרד הכלכלה, הממונה על התקינה, נמסר "הממונה על התקינה במשרד הכלכלה מבצע פיקוח על מוצרים בעלי תקן מחייב בכלל, ובמעקב אחר מוצרים שנמצא כי לא עמדו בתקן, באופן שוטף. בעקבות פעילות הממונה, ומציאת מוצרים שאינם תואמים לתקן המחייב, בימים האחרונים, הנחה הממונה את היצרן, המשווק והיבואן לבצע איסוף והפסקת שווק וייצור של המוצרים שנמצאו בהם חריגה מן התקן המחייב.  

באשר לכפיות, מדובר במוצר מיובא עבור חנויות רשת סופר פארם בלבד ובאחריותו ביצוע הריקול.

 

באשר למוצצים, מדובר במוצר בדגם שכבר הוסר לאחרונה מהמדפים בשל אי עמידה בתנאיי התקן. מדובר במהדורה נוספת וחדשה של המוצר, בה נמצאה חריגה בכמות נמוכה מן התקן המותר, בכמות הניטרוזמינים. לפיכך הוציא הממונה הודעה ליצרן ולרשת סופר פארם, בה אותר המוצר, לאסוף את המוצר ולהפסיק בשווקו. במקביל פועל הממונה מול היצרן לאסוף כלל המוצרים ששווקו."