הרמת כוסית במקום העבודה היא כידוע מסימני החג הבלתי מעורערים, אבל מה עושים כשצריך לארגן הרמת-כוסית לחבורת סנהדרינק מאותגרת הכבד שנאלצת להרים כוסות כל השנה?

את הרמת הכוסית של לפני החג שחגגה מועצת סנהדרינק, שמרנו לכם למוצאיו, ולו רק בגלל שעצם הקריאה עלול לגרום לנזהרים מחמץ לחטוא, או לפחות להתגעגע ככה לבירה – כך שהחלטנו לחכות עד שיהיה כבר סמוך למועד שבו הבירה תשוב לזרום בברזים – ואם זה לא התחשבות בקודשי ישראל, אנחנו כבר לא יודעים מה כן...

משימה לא פשוטה, גם עבור שתיינים מאותגרי כבד כמונו, משום שבפנים חיכו לנו שלוש חביות בירה שלמות...

אם במקומות עבודה "רגילים", הרמת-כוסית היא סוג של שבירת-שגרה, כאשר לשעה קלה שובתים כולם מעבודה ומתכנסים כדי לנשנש בורקסים עבשים ולשתות יין פושר בכוסות פלסטיק, בעוד הבוס שגזר לעצמו בונוס נאה בזכות פיטורי עובדים, מלהג על כמה שמקום העבודה הוא בעצם משפחה אחת גדולה (...).

אבל ב'סנהדרינק', שחבריה ברובם הם עיתונאי אלכוהול, יין ובירה, הרמת-כוסית היא השגרה, בטח ערב פסח כשרבים מאתנו נמצאים כבר אחרי טעימות של מאות(!) בקבוקי יין. לכן החלטנו להקדים את המאוחר ולציין את האביב באחת הדרכים האהובות עלינו: על האש, עם איזה ביס קטן ישר מהמנגל ועם ברז בירה פתוח – כמו שאנחנו אוהבים.

לבער את הבירה

הרמת כוסית סנהדרינק פסח 2017
הרמת כוסית סנהדרינק פסח 2017
הלוקיישן שנבחר היה 'בירדי' – בית-הספר לבירה ומרכז ההדרכה והציוד למבשלי הבירה של משפחת דבירי, ולא בגלל שהיינו צמאים או משהו, אלא רק מתוך רצון כן ואמיתי להפגין קולגיאליות  מעשית ולעזור לגדי וגלית דבירי, אנשי הבירה שלנו, לבער כל טיפת בירה ב'בירדי' שלהם בטרם ייכנס החג.

אם להודות על האמת, אז מדובר היה במשימה לגמרי לא פשוטה, גם עבור שתיינים מאותגרים כמונו, שכן בפנים חיכו לנו שלוש חביות בירה שלמות: 'ברבר' חזקה שבטעמי הדבש שלה מתאימה אולי יותר לראש-השנה (...), 'קלר' - לאגר גרמנית בלתי מסוננת ו'שושנע', בירת חיטה בתוספת נענע – שעל השקתה כתבנו כאן לאחרונה – ושסיקרן אותנו מאוד לראות איך יגיבו אליה חברי המועצה.

לכבוד חברינו השומרים, זכותם תגן על כולנו, החלטנו ללכת על בשר כשר ו... וואלה, מסתבר שגם בשר כשר על האש יכול להיות טעים. לא רק שומרי-הכשרות יכלו לחגוג הפעם אלא גם מגיני-החי, כשכל מני ירקות: מקונבנציונליים כחציל ועד פחות שגרתיים כמו פטריות ואספרגוס, עלו על המנגל. את הסלטים הבאנו ישירות מה'שישקו', מה שהעניק סממן בולגרי-משהו לאירוע וכך יצאנו אל הדרך כשכל מי שפוסע בין המנגל לשולחן, עובר דרך עגלת הבירות.

טוויסט קטן בעלילה

בשבחיה של ה'קלר' כתבנו כבר לא מעט: אפשר להגיד על הגרמנים מה שרוצים, אבל בירה הם יודעים לעשות. המרקם המעונן שלה מעניק לה נופך שלמרות שמדובר בלאגר פשוטה – במובן הכי טוב של המילה, יקסום ללא מעט ביר-גיקס, או סתם למי שאוהב את הבירה שלו עם טוויסט קטן בעלילה. מאחר שחוץ מקצת וויסקי וקוניאק לא התמקדנו הפעם ב"הארד ליקר'ס", היה לנו די זמן להקדיש לכל בירה, בטרם נחרך הבשר למידת-הצלייה הרצויה.

'ברבר' הבלגית היא עוד הוכחה בעינינו שאפשר לייצר בירות חזקות ומעניינות כך שלא יעיקו. טעמי הדבש העדינים שלה והפירותיות מסווים היטב את 8% האלכוהול החבויים בה. אם תרצו – אגרוף ברזל בכפפה של משי, ואם לא תרצו – יופי של בירה חזקה שמשלימה ספקטרום נהדר בקטגוריה הזאת שעד לפני עשור היתה מזוהה בעיקר עם 'מרדסו'.

המרענן של הקיץ

הרמת כוסית סנהדרינק פסח 2017
הרמת כוסית סנהדרינק פסח 2017
עבור הבירה הבאה נשכנו כמה קבבים – שאמנם היו בולגריים בטעמם, אבל אנחנו החלטנו שקבב בולגרי טובל בטחינה הוא אחד המאכלים הכי ישראליים שעל הרקע שלהם הכי מתאימה 'שושנע': אני מניח שקשה יהיה להימלט מהמוצר המסקרן הזה בקיץ הקרוב, שכן הסקרנות יצרה ביקוש שעולה על ההיצע.

והסקרנות אכן במקומה: לו הייתם מספרים לנו שמישהו לקח תשתית של בירת חיטה בלגית והרכיב עליה טעמי נענע בולטים, היינו מבקשים שתרחיקו מאתנו את הנוזל הזה, אבל, הפתעה (כלומר לחלקנו, מי שנכח בהשקת הבירה כשבועיים קודם לכן, ידע כבר במה מדובר): 'שושנע' היא קודם כל משקה קיץ ישראלי מרווה ונעים.

בירת החיטה הזאת היא קלה מאוד – וממילא מפלרטטת עם הטעם הישראלי שאוהב מאוד בירות חיטה, והעקיצה הקטנה של הנענע - בעיקר בסיומת - נשארת כטעם קריר ורענן שיפה כל-כך למזג-האוויר המתהווה בחוץ. אנחנו לא בטוחים שה'שושנע' תחליף את פיינט גינס הקבוע שלנו – וממילא לא לשם כך היא באה לעולם, אבל היא בהחלט פתרון מצוין לכל מי שלא היו סגורים ממש על השאלה האם הם אוהבים בירה. "מסטיק עלמה", הגדיר אותה אחד מאתנו – והשאר הסכימו: כבר בשלוק השני מרגישים כאילו מדובר במשהו שהיה חלק מנוף ילדותנו, כמו מטקות, שש-בש או במקרה דנן: קבב קטן עם טחינה.

מרחיבים את גבולות הגזרה

לא נייגע אתכם בתכני האירוע, בעיקר כי לא היו יותר מדי כאלה: חבורה של אנשים שדי מחבבים אחד את השני מתכנסים כדי לשתות ביחד ולאכול קצת בשר על האש – זה לא בדיוק שאנחנו המצאנו את הפורמט... אבל בכל זאת, פטור בלא כלום הרי אי אפשר, ולכן נציין שזו היתה עוד שנה מאתגרת שבה המשיך המותג 'סנהדרינק' להתקדם ולהתרחב לעוד כמה גזרות חדשות ומרתקות שלחלק מהן אתם נחשפים בקביעות דרך האתר שלנו, תכנית הרדיו – ושאר גזרות התוכן שהרחבנו מאוד השנה, כדי לספק תוכן חווייתי ומקצועי כמעט בכל גזרה: מיינות מיוחסים ועד לפשוטים שבהם, מקוניאק נשוא-פנים ועד ל"מון-שיין" טרנדי, מבירת קראפט בסגנון סטאוט – ועד לבירת חיטה עם נענע...

בסוף הערב, עם בקלאווה נוטפת דבש ביד אחת ו'ברבר' נוטפת דבש אף היא ביד האחרת, איחלנו לכולם פסח מתוק מדבש (אל תדאגו, נשאר מספיק דבש גם לראש-השנה) וחזרנו הביתה במונית שמחים על כך שלא רק שהאביב כבר כאן, אלא שיש לנו מספיק בירה כדי להיאבק בקיץ שמתחבא מאחוריו.