חדשות מתפרצות

הרצוג: "העבודה לא עמוק בשמאל כפי שנתניהו מנסה לתקוע אותה"

מבזק חדשות

יו"ר מפלגת העבודה, ראש האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג, השיק הערב (ראשון) חוג חדש במפלגה בשם "הזרם המרכזי", שתפקידו למצב את העבודה כמפלגת מרכז, תוך התנערות מדימויה כגוף שמאל. "אנו צריכים להגיע לציבורים חדשים ולשכנע אותם שאנו לא נטועים עמוק בשמאל כפי שנתניהו מנסה לתקוע אותנו שם בדברי בלע, שקר והסתה מהסוג הגרוע ביותר", אמר הרצוג.
 
"אנחנו שמים בראש ובראשונה את ביטחון ישראל מעל כל השיקולים. אנו עוסקים בענייני המדינה", אמר הרצוג, בכנס שנערך בבית התנועה הקיבוצית בתל-אביב. "ביטחון, שלום וצדק חברתי הם שלושת בסיסי המשולש שלנו". 
 
הרצוג טען כי על המפלגה להדגיש שפעולותיה "לא באות משמאל, אלא מטובת עם ישראל, והעובדה שאנו מאמינים בכוחו ובצדקתו של צהל. כולנו פועלים מתחושת שליחות אמיתית, וכדי להציל את המדינה ממסלול רע מאוד שהיא צועדת עליו עלינו לקחת את ההגה". 
 
המצע המדיני של מפלגת העבודה היווה בחודשים האחרונים, על רקע גל הטרור, נושא טעון לוויכוחים בתוך הסיעה. הרצוג התבטא בצורות שונות נגד ההיתכנות הנוכחית של פתרון שתי המדינות, ואמר בין היתר לנשיא צרפת כי  "צריכים להיות ריאליים. פתרון שתי המדינות לא יכול להתממש עכשיו. השנאה וההסתה בקרב הפלסטינים גדולה מדי, העוינות בין העמים וחוסר היכולת של המנהיגים מונעים זאת".
 
עניין זה זכה לביקורת רבה בתוך המפלגה, שהובלה על ידי שלי יחימוביץ'. יחימוביץ' טענה כי הרצוג "פוזל לימין", הולך נגד ערכי המפלגה וכי חובה לשמור על חלופה של הידברות מדינית, מול "קואליציה שנגררת בשערותיה על ידי חזן וסמוטריץ'". 
 

אריק בנדר 21/02/2016 23:36
שתפו: