גל ההתייקרויות של השבועות האחרונים במוצרי החשמל והאלקטרוניקה בישראל הגדיל משמעותית את כדאיות הקנייה בחנויות הדיוטי פרי הפטורות ממכס. 

רשתות החשמל והאלקטרוניקה המובילות, שייקרו את המחירים ב־10%־15%, נימקו זאת בגידול בעלויות ההובלה, הצפיפות בנמלים והמחסור במוצרים. 

מנגד כאמור בחנויות הדיוטי פרי נשמרה רמת המחירים המקורית ואף נרשמה הוזלה יחסית. הסיבה היא שמחירי מוצרי החשמל נקובים בדולרים בזכות הפטור ממס הניתן למוצרים בשווי של עד 200 דולר ליחידה (650 שקל), ולכן לא ניתן לייקר מחירים גם אם העלויות עלו.

זאת ועוד: בעקבות היחלשותו של הדולר בימים האחרונים, השער היציג עומד כיום על 3.25 שקל לדולר. במונחי שקלים, מדובר בהוזלה נוספת של כ־5% של המוצרים בנתב"ג. בעקבות זאת נוצר מצב שמחירי מוצרי חשמל בדיוטי פרי נמוכים אפקטיבית עד 60% בהשוואה לרשתות בישראל.

בזכיינית הדיוט פרי שקם אלקטריק מדווחים כי עקב כך נרשם זינוק של 40% בהיקף המכירות של מוצרי חשמל בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. במקביל, נרשם גידול של 15% בגובה העסקה הממוצעת ללקוח.

למרות נתונים אלה, מיעוט הטסים לחו"ל מונע את ניצול הזדמנויות הקנייה, כאשר לכך יש להוסיף את ההיטלים החדשים של בדיקות קורונה, שבהם מחויבים רוב הטסים לחו"ל וכל המגיעים לישראל.

כך או כך, רשימת המוצרים שאותם ניתן לקנות כיום ב־200 דולר בשקם אלקטריק דיוטי פרי כוללים מגהץ קיטור בראון (שנמכר בישראל באתר זאפ החל מ־1,300 שקל), מסחטת מיץ Hurom S11 (שנמכרת בישראל החל מ־1,614 שקל), מיקסר קנווד (שנמכר בישראל ב־1,120 שקל), מקרן קול (שנמכר באתר זאפ ב־1,290 שקל וגבוה ב־50% לעומת המחיר בדיוטי פרי), שואב אבק רובוטי דגם 698 (שנמכר בישראל ב־1,300 שקל), ומעבד מזון נינג'ה BL682 (נמכר בישראל החל מ־898 שקל).

בכל קנייה כזו בדיוטי פרי ניתן לאפסן את המוצרים לפני הטיסה במחסני נתב"ג, ולשחררם ללא מכס מיד לאחר החזרה לישראל.