בלעדי ל"מעריב": הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט ניצל בסוף השבוע מניסיון להדיחו מתפקידו כיו"ר החברה הבורסאית סטורג' גרופ, כך נודע ל"מעריב". הדבר נעשה במהלך אסיפה כללית של בעלי המניות שכונסה לבקשת מנחם כהן, אחד מבעלי העניין בחברה.


כהן דרש באסיפת בעלי המניות להחליף את כל חברי הדירקטוריון ובכללם איזנקוט, יונה פוגל, המשמש כסגן יו"ר הדירקטוריון, ושי כהן, המשמש דירקטור ומנכ"ל. כהן ביקש את אישור האסיפה שהוא עצמו יכהן כמנכ"ל. אסיפת בעלי המניות דחתה את הצעותיו ברוב קולות. כינוסה נעשה על רקע חילוקי דעות בין מנחם כהן ובין בעלי שליטה.

סטורג' דרופ פיתחה טכנולוגיה ייחודית המאפשרת אגירת אנרגיה שלא בשעות השיא ומאפשרת לחברות החשמל לווסת את עומסי השימוש ולהפעיל את האנרגיה הנוספת בשעות השיא. החברה מנהלת מגעים עם מספר חברות בעולם למכירת טכנולוגיה זו.


מנחם כהן החזיק בשלד בורסאי שנרכש על ידי סטורג' גרופ ובעקבות כך היא הפכה לציבורית. תמורת אחזקותיו בשלד הוקצו לו 12% ממניות החברה הממוזגת. בעלי מניות נוספים בסטורג' גרופ הם שי כהן המנכ"ל (42%), אהרון רבינוביץ (6%) ומשרד עו"ד פרל כהן־צדק (10%).
אחוזים בודדים מהמניות מוחזקים על ידי גופים מוסדיים כדוגמת לאומי פרטנרס וחברת דוראל אנרגיה. המחלוקת בין הצדדים החלה זמן קצר לאחר שמנחם כהן החליט להיכנס לפעילות שנחזתה למתחרה של סטורג' דרופ.


הוא הקים את חברת וינד באזז שהתמזגה עם השלד הבורסאי של אדרי אל. החברה החדשה התמקדה בתחום טורבינות הרוח וחילוקי הדעות בין הצדדים פגעו בפעילות סטורג' דרופ. מאוחר יותר מכר כהן חלק מאחזקותיו בסטורג דרופ, צעד שפגע בשווי השוק של המניות, שירדו בהדרגה משיא של 250 מיליון שקל למחיר נוכחי של כ־50 מיליון שקל. בשלב מסוים של המחלוקת הציעה החברה לרכוש את יתרת אחזקותיו בחברה אולם ללא הועיל.

בתגובה לפניית "מעריב" לא נמסרה תגובת סטורג' דרופ, למעט אישור הנתונים הבסיסיים המופיעים בידיעה.