חלק גדול מן הישראלים מעדיפים לרכוש רכב יד שנייה, ולא סתם. תשלום המס עבור רכישת רכב חדש בישראל הוא אחד הגבוהים בעולם, מה שמייקר את המחיר באופן דרמטי. אז רגע לפני שאתם סוגרים עסקה, עדי פז, מומחה תוכן ומוביל דעת קהל בתחום הרכב והשיפורים, מסביר מה חשוב לדעת.

המדריך לקניית רכב חשמלי: איך לחסוך בסוללה והאם טעינה מהירה מסוכנת?

"בהנחה ואנו יודעים מהו סוג הרכב שבו אנו מעוניינים, הדבר הראשון שיש להתייחס אליו הוא כמות הקילומטרים שהרכב עבר עד אותו שנתון", מסביר פז. "קילומטר ממוצע לרכב נורמטיבי, ולא לשימוש עסקי, הוא בין 15,000 ל-20,000 קילומטר בשנה".

"פרמטר חשוב נוסף שיש לוודא הוא כמה בעלים החזיקו ברכב", הוא מוסיף. "המטרה היא לרכוש רכב שעבר כמה שפחות ידיים, אם כי לא תמיד זה משקף בהכרח את מצב הרכב, שכן יש רכבים יד ראשונה שלא שמרו עליהם, ויש רכבים יד חמישית שטיפלו בהם בצורה מדהימה". 

קניית מכונית יד שנייה (צילום: אינגאימג')
קניית מכונית יד שנייה (צילום: אינגאימג')

"השלב הבא הוא ביצוע בדיקת עבר ביטוחי, שניתן לבצע בשירות אונליין בעלות של כמה עשרות שקלים", מדגיש פז. "כך ניתן למעשה לדעת בוודאות האם הרכב היה מעורב בתאונות שעשויות להוריד מערכו".

בנוסף לצעדים הללו, פז קורא "לא לוותר בשום פנים ואופן על בדיקה טכנית. במסגרת זו, יש לבצע בדיקה של תקינות מבנה הרכב (תאונות וצבע), ובדיקת הספקים שתעניק לנו אומדן אמיתי בנוגע לתקינות המנוע והגיר. בהנחה והרכב תקין רב הבדיקות יתנו את אותם ממצאים, אך אם הרכב לא תקין תמיד ניתן יהיה להישען על הבדיקות הללו כדי לפסול אותו". 

עדי פז הוא מומחה תוכן ומוביל דעת קהל בתחום הרכב והשיפורים. לפרטים נוספים

עדי פז (צילום: באדיבות המצולם)
עדי פז (צילום: באדיבות המצולם)