מיתוג עצמי טוב עשוי להוביל לרכישת כוח, הצלחה אישית ומקצועית שעשויה להתבטא בשיפור הישגים ובשכר גבוה. כדי למתג נכון צריך לסגל דפוסי פעולה אפקטיביים, ולבצע פעולות מעשיות כדי להשיג את התוצאה הרצויה והמיטבית. אחד הכלים החשובים ביותר במיתוג עצמי הינו בניית פרופיל ויצירת נוכחות ברשת הלינקדאין.

במשחק של באיירן מינכן: דניאל פרץ ונועה קירל מאוהבים ביציע 
נירוכירורג איתר תולעת חיה במוח של אישה בת 64 - כך היא הגיעה לשם

"מחפש את האתגר הבא"

אנשים אשר כמהים למצוא את האתגר הבא בקריירה שלהם, לרוב ישקיעו בבניית פרופיל ברשת הלינקדאין מתוך הבנה שהרבה ממנהלי משאבי האנוש והמגייסים לחברות וארגונים פעילים ברשת זו. הם משתמשים בה כפלטפורמה לחיפוש מועמדים, במסגרת העלאת מודעות לפרסום משרה בפרופיל העסקי שלהם ושל החברה, בקבוצות או בצורה דיסקרטית של head hunting במסגרת פניה אישית, במסגרת קמפיינים ממומנים שבהם הם מטרגטים את קהל היעד הרלוונטי למשרה, וכן ברובד של מיתוג מעסיק, שבו מראים כמה הם משקיעים בעובדים שלהם.

שלושה טיפים שיעזרו לכם לבנות פרופיל לינקדאין מוצלח

1. בניית פרופיל עסקי: חשוב להבין שאחוז הפניה של מעסיקים לבעלי פרופיל מלא בתוכן לפי הקטגוריות הנדרשות והמובנות, גבוה יותר מאלו שאינם בעלי פרופיל כאמור. במסגרת בניית הפרופיל העסקי רצוי להשתמש בתמונה מקצועית ומייצגת, להציג את העיסוק שלי, המקום שבו רכשתי את התואר האקדמי אם קיים או מקום לימוד אחר לא אקדמי, מקום מגורים, וכמו בקורות חיים להוסיף את הרקע שלי ולהדגיש את היתרונות שלי בביצוע התפקידים. חשוב לשתול גם מילות מפתח שאני יודע שהמעסיקים מחפשים בתחומי, כי אם מעסיק יכתוב מאפיין לתפקיד מסוים, חשוב שהפרופיל שלי יעלה. וכן, להדגיש את המיומנויות שלי שעשויות לתרום לתפקיד הספציפי שמעניין אותי. 

2. בניית נוכחות מקצועית: יש משמעות מאד גדולה לבניית נוכחות מקצועית ברשת זו. זהו תהליך שיכול לקחת זמן ויש להקפיד, לתחזק ולעדכן על בסיס קבוע. אם ברצוננו להפוך למותג מקצועי צריך לעשות זאת נכון. כדי לבנות אמינות מקצועית יש שורה של פעולות שכדאי לעשות: 
כדאי לכתוב כתבות מקצועיות אשר מקנות ערך, להעלות קישור אליהן בפרופיל האישי ובקבוצות רלוונטיות, שעשויות לעורר דיון לגביהן, ולקצר בכמה שורות את הרציונל של הכתבה כמבוא לשיתוף בפוסט.

יש לכתוב פוסטים מעניינים על חידושים ועדכונים בתחום העיסוק, לכתוב תשובות ענייניות וטובות בשאלות שעולות בדיונים בקבוצות או של חברים, לשתף תמונות במסגרת האפשר והמותר מהשתתפות בכנסים מקצועיים, לפעול על מנת להיות מוזמנים לפאנל מומחים (בכנסים לרוב זה ניתן במסגרת רכישת חסות) או ליזום פאנל מומחים ולהיכלל בו, לערוך פודקאסט, לשתף פרקים ממנו, להעביר הרצאות מקצועיות, לתקשר אותן, ולכתוב ששמחנו לשתף בידע. חשוב לתקשר הצלחות בצורה חכמה (כדי לא להיתפס כשוויצרים) ולהודות לאנשים שעזרו בדרך, ועוד. כאשר המעוניינים ייכנסו לפרופיל שלנו, הם יקבלו הצצה לעולם מלא תוכן איכותי ומקצועי שמקנה ערך. 

3. הגדילו את מעגל הרשת המקצועית: מערך החברים בלינקדאין מובנה לפי מעגלים. ככל שאגדיל וארחיב את מעגל הקשרים אוכל להגיע ליותר אנשים. תמיד כדאי להרחיב את מעגל הקשרים העסקיים, חשוב לעשות זאת לאורך כל הדרך. כיום בכנסים מקצועיים, חלק מהמשתתפים כבר פועלים להרחיב את מעגל החברים באופן מידי, באמצעות סריקת קוד QR של הפרופיל.

אפשר גם להרחיב את מעגל הקשרים בדרך ידנית, לחפש בשורת החיפוש שם ספציפי בעברית ובאנגלית, שכן אין לדעת איך כתב את שמו מי שאנחנו מחפשים או לפי תפקיד מסוים. אפשר גם לחפש לפי מוסד לימודי, ללחוץ על alumni ולאתר את הבוגרים או להקיש שם של חברה ולחפש עובדים שעובדים באותה חברה.

פנינה קרן שכיהנה כסמנכ"לית משאבי אנוש באוניברסיטת בן גוריון ובבנק ישראל, מרצה במיזם הדיגיטלי "ללימוד פרקטיקות ניהוליות, ארגוניות ומיומנויות" ומומחית לפיתוח יכולות ההון האנושי ליצירת אימפקט ארגוני, מספרת על הדברים האמיתיים ש"צדים את עיניהם של המעסיקים":

"בכל הנוגע לקורות חיים, יש לזכור שמעסיק מקבל הרבה קורות חיים לכל משרה, המטרה בסינון הראשוני היא לצמצם את הכמות למקסימום 10 הכי מתאימים. גם רשת הלינקדאין מהווה היום מקור לאיתור מועמדים, ולכן מגייסים ומנהלי HR עוברים קורסים על שימוש ברשת הלינקדאין לצורך היכרות ולמידה על פלטפורמה זו לשם הפקת השימוש המיטבי בה בנושא גיוס ואיתור מועמדים. מועמדים צריכים להבליט: מקומות עבודה קודמים שקשורים למשרה שהם מחפשים, מיומנויות וכישורים ספציפיים ובולטים להצלחה בתפקיד, סיפורים המעידים על אישיות המועמד ועוד".

הכותבת היא מפתחת מיזם פלטפורמת לימוד דיגיטלית בתחום התעסוקה והעסקים ללימוד פרקטיקה ניהולית, פרקטיקה ארגונית ומיומנויות בעולם העבודה, שמועבר על ידי מנהלים בכירים במשק הישראלי, מקבוצת אל הנכס

עו''ד שרון הר זהב (צילום: פרטי)
עו''ד שרון הר זהב (צילום: פרטי)