מדד המחירים לצרכן בארצות הברית פורסם אתמול (שלישי) ורשם ירידה משמעותית מהצפוי. לצד זאת, בצל הורדת אינפלציית הליבה, מתחזקות ההערכות להורדת ריבית. בשבועיים האחרונים רשם הדולר ירידה דרמטית מול השקל ומטבעות נוספים, והבוקר הוא עומד על 3.78 ש"ח - רמה נמוכה יותר מזו משהיה בה קודם לפרוץ המלחמה.

השפעות המלחמה נמשכות: ירידה דרמטית בהוצאות כרטיסי האשראי
"חיים בלה בלה לנד": הביקורת הזועמת נגד ניהול האוצר במלחמה

"הערכת השוק כעת היא שרצף העלאות הריבית הסתיים, וכי הבנק המרכזי בארצות הברית ייחל בהורדת ריבית הדרגתית במחצית הראשונה של 2024", אומר למעריב דניאל שבקס, מנהל החטיבה הפיננסית ב"הירשוביץ 360".

לדבריו, הפרסום "הביא לזינוק דרמטי במדדי המניות ברחבי העולם, ובכלל זה בתל אביב, כאשר במקביל צנחו גם תשואות האג"ח והדולר נחלש מול רוב המטבעות בעולם", הוא הוסיף: "השקל התחזק בשל ההבנה כי הסיכונים למשק הישראלי במלחמה הנוכחית נמוכים מכפי שסבר השוק בתחילת המלחמה.

"הורדת ריבית בארה"ב, תאפשר לבנק ישראל לקדם מדיניות דומה וכך להניע את הכלכלה בעת מלחמה או מיד אחריה. החלטה כזו תתקבל כמובן בכפוף לנתוני האינפלציה המקומיים, שיתפרסמו היום בערב", סיכם. "יש לציין שהמדד הנוכחי מחושב באופן שונה מהרגיל, ולכן ייתכן שהנגיד ישמור את הקלפים קרוב אליו וינסה להימנע מקבלת החלטה דרמטית בפגישת הריבית הקרובה".