מעל לארבעה חודשים חלפו מאז הוקמה הממשלה, והגיעו לא מעט טענות מהציבור על התעלמות מוחלטת מיוקר המחיה. מכאן עלתה השאלה, האם כבר מאוחר מידי לטפל בתופעה? בשיחה עם ענת דוידוב בתוכניתה "איפה הכסף" ב-103FM, איש העסקים רמי לוי התייחס לסוגיה.

בצל הביקורות על המחירים: הזינוק ברווח של שופרסל ברבעון נחשף
ח"כ ביטן: "היום חברות איבדו את הבושה לגמרי. הממשלה כבר לא מפחידה אותם"

בפתח הראיון אמר לוי: "מה שקורה זה שכל הממשלות מפנות את הבעיה לסקטור העסקי הפרטי, למרות שמי שאחראי ליוקר המחייה נטו זה הסקטור הציבורי. כל הזמן מדברים על מונופולים וריכוזיות, מי שריכוזי וכוחני זו המדינה, היא מעלה ארנונה מתי שהיא רוצה ומעלה מסים מתי שהיא רוצה. היא למעשה קובעת איפה יש מכסות או אין מכסות וברוב הפעמים, לצערי הרב, הם קובעים איפה יהיה מכסות בצורה לא מקצועית עם כל מיני אינטרסים. צריך להוריד את המע"מ באותם המוצרים הבסיסים, כך עושים בכל מקום בעולם".

על עליית מחיר החלב, אמר: "אם הוא עולה בעוד אחוז, מי שמשלם על זה, זה הצרכן המסכן, אף אחד אחד לא ישלם על זה. מצד אחד, באנו לקראת הצרכנים שלנו ולא העלנו את המחירים עד אחרי החג ועדיין עוד לא העלנו. מצד שני, הסקטור הפרטי הוא תחרותי, איפה שאין תחרות זה בסקטור הציבורי. הוא מונופוליסטי וריכוזי וכוחני. אם הוא רוצה להעלות את הארנונה או את מחיר המים, בדקה הוא עושה זאת. הוא צריך לקחת את עצמו בימים ולעשות בדק בית אצלו".

"בדקתי וראיתי את אותם מושבניקים שעובדים קשה ובסוף בקושי מרוויחים כסף, אותו אדם שהייתי אצלו, יש לו מכסה של כמה ליטרים והוא אומר לי 'אם אני רוצה להגדיל את המכסה אף אחד לא נותן לי'". לסיכום, התייחס לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "הוא צריך להקים ועדה ולקחת את האנשים שיכולים לתת לו את הרעיונות כדי להוריד את יותק המחיה, דרך טיפול בדבר האמיתי, שזה הסקטור הציבורי. אני מאמין שלראש הממשלה יש כוונה נכונה וטובה". 

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני 103FM