חברת דן אנד ברדסטריט השלימה את דירוג יציבות חברות האשראי החוץ־בנקאיות בעקבות נפילת בול מסחר וקריסת יונט וחברת גיבוי. את דירוג החברות היציבות במתן אשראי חוץ־בנקאי מובילה מימון ישיר.

לחברה תיק אשראי של 6.3 מיליארד שקל והון עצמי של 1.2 מיליארד שקל. היא פועלת באשראי הצרכני והלוואות לרכישת רכב. שאר החברות מתמקדות באשראי לעסקים. הפרמטר לדירוג היציבות הינו היקף תיק אשראי, הכנסות, הון עצמי, נכסים ומספר מועסקים. אחרי מימון ישיר נמצאים האחים נאווי עם תיק אשראי של 3.3 מיליארד שקל והון עצמי של 685 מיליון שקל.

אמפא קפיטל, שהינה החברה הפרטית היחידה בדירוג, מדורגת שלישית עם תיק אשראי המוערך ב־2 מיליארד שקל. את המקום האחרון תופסת אופל בלאנס עם אשראי בהיקף 495 מיליון שקל והון עצמי של 196 מיליון שקל.

הענף נשלט על ידי מספר שחקניות שלמרביתן יחסי הון שיכולים לספוג את ההפסדים. ואכן במחצית הראשונה של 2023 גדלה רמת הסיכון ב־10% בהשוואה למחצית השנייה של 2022. באותה שנה חווה הענף אירועים חריגים, ביניהם קריסת חברת האשראי יונט קרדיט ביוני 2022 שהותירה חובות של 130 מיליון שקל, חברת גיבוי אחזקות שקרסה באותו חודש והסדר החובות בבול מסחר מול מחזיקי איגרות החוב שהושלם ביוני האחרון.

שילה זברו־וייס, מנהלת בדן אנד ברדסטריט: "עליית הריבית והאינפלציה, מצב הרוח הכללי וחוסר היכולת לגייס הון בריבית סבירה הציבו אתגרים בענף האשראי החוץ־בנקאי".