לאחר שבועות של יובש, אכזבה ופעילות מתחת לרדאר, חברות הייטק ישראליות מתחילות להראות סימני התאוששות. אף שאין מדובר בחברות בורסאיות, אלו חברות בשלות יחסית, הנמצאות בשלבים מתקדמים של פעילותן העסקית.

אתמול נמסר כי חברת הסייבר קייטו נטוורקס בבעלות שלמה קרמר גייסה 238 מיליון דולר לפי שווי של 3 מיליארד דולר, הגבוה מהשווי של 2.5 מיליון דולר שגייסה בסבב הקודם באוקטובר 2021. הגיוס לפי שווי גבוה יותר הוא הישג לכשעצמו. את הגיוס הובילה קרן לייטספיד בהשתתפות קרן ויז'ן 2 של סופטבנק, Sixty Degree Capital, אדמס פרטנרס ו־Singtel Innov8.

החברה מתמחה במתן שירותי גישה מאובטחת ברשת. היא מתחרה בתחומים אלה עם פאלו אלטו, שהוקמה על ידי ניר צוק ,שיחד עם שלמה קרמר נמנה על מייסדי צ'ק פוינט. הגיוס הנוכחי הוא שלב ראשוני לקראת הנפקת החברה בניו יורק, הצפויה בסוף 2024. הכנסות החברה נאמדות ביותר מ־100 מיליון דולר.

מי שמוביל את נושא ההכנות להנפקה בחברה הוא ישי יובל. הוא עובד בחברה מאז הקמתה ובשנה האחרונה עבר מתפקיד סמנכ"ל השיווק לתפקיד סמנכ"ל האסטרטגיה. במסגרת תפקידו הוא ממונה על קשר עם משקיעים פוטנציאליים להנפקה ועל ההיערכות הפנימית להפיכה לחברה ציבורית.

ואילו חברת הסטארט־אפ הייבוב (Hibob) השלימה אתמול גיוס של 150 מיליון דולר. זאת כשנה לאחר סבב הגיוס הקודם, שבו גויס אותו סכום. גיוס ההון משקף לחברה שווי של 2.7 מיליארד דולר - שווי הגבוה מסבב הגיוס הקודם. את הגיוס הובילה פאראלון קפיטל, ביחד עם אלפא ווייב גלובל. מדובר בשלב לקראת הנפקת החברה בבורסה האמריקאית.

החברה הוקמה על ידי המנכ"ל רוני זהבי, ישראל דויד, עמית כנעני ואנדי בלאס, שאינם מועסקים בחברה. היא עוסקת בטכנולוגיות לניהול מערכי כוח אדם. הגיוס נועד להאיץ את ההשקעה במנועי הצמיחה שלה ואת יכולות פלטפורמת ניהול העובדים. הייבוב מעסיקה יותר מ־800 עובדים ב־12 משרדים בעולם ומשרתת 3,500 לקוחות ב־80 מדינות.

עסקה הייטק נוספת שהושלמה אתמול היא מכירת חברת הסייבר ביוניק, העוסקת בהבטחת יישומים ארגוניים לענקית הסייבר האמריקאית קראודסטרייק, תמורת 350 מיליון דולר.