אמנם בצעדים קטנים, אבל כחודש לאחר תחילת המלחמה, נראה שהכלכלה הישראלית מתחילה להתאושש. לאחר המכה שספג, התחזק השקל במהלך הימים האחרונים באופן משמעותי. 

חילופי האש עם חיזבאללה נמשכים: שני לוחמי צה"ל נפצעו באורח בינוני וקל
קריעת המסיכה: הדרמה האמיתית שנעלמת בימים אלו מהעין

"העובדה שבינתיים הלחימה העיקרית היא רק בעזה ולא בצפון, עוזרת למשקיעים המקומיים", ציין יניב פגוט, ראש אגף המסחר בבורסה בתל אביב. החשש כי תיפתח זירה מרכזית גם בזירה הצפונית לא התממש עד כה, על אף הירי שנמשך לעבר היישובים הקרובים לגבול, לא התממש עד כה, מה שמוביל לאופטימיות שמציג פגוט. 

"ידענו להתאושש מתקופות קשות בעבר ולחזור במהירות לשגשוג. אין לי ספק שזה יעשה זאת גם הפעם", אמר נגיד בנק ישראל אמיר ירון. יומיים לאחר תחילת המלחמה, הודיעו בבנק ישראל כי ימכרו סכום של עד 30 מיליארד דולר של מטבע חוץ, על מנת להגן על השקל ולספק נזילות של 15 מיליארד דולר לשוק באמצעות עסקאות החלפה.

עם זאת, בפועל הוקדש עד כה לעניין סכום של 8.2 מיליארד דולר. לאחרונה, השקל התחזק ב-0.7%, ולאראשונה חזר להיות כפי שהיה טרם תחילת המלחמה, ועומד על 3.86. 

ראש אגף השווקים ביחידת ישראל של הבנק האמריקאי סיטי, התייחס לנושא: "בנק ישראל נקט בפעולה מאוד אגרסיבית. בנק ישראל מוכן להתערב בכל פעם שיש צורך בכך, רואים שישנה נזילות שקיימת, מה שמגביר את הביטחון".