בעלי מפעל הזכוכית פניציה ירוחם (בעיקר לתעשיית הבקבוקים) ישקיעו 100 מיליון שקל בשדרוג המפעל. מדובר בהגדלת כושר התפוקה ובהקמת מפעל לייצור חשמל סולארי באמצעות מערכות שיותקנו על גגות המפעל. 

חזקים במיתון: כיצד חברות ישראליות צומחות בשוק הבינלאומי באופן שיטתי?
יהודה זיסאפל, מראשי ההייטק בישראל, נפטר בגיל 82

תוכנית ההשקעה כוללת את חידוש והחלפת תנור ההתכה, שדרוג קווי הייצור, הפעלת מתקן לייצור חשמל ועוד. חידוש תנור ההתכה ושדרוג קווי הייצור של המפעל ייעשו בהשקעה בהיקף של 60 מיליון שקל.

הקמת תנור ההתכה היא בשורה של ממש, שכן בניגוד לקודם ניתן יהיה לכבותו בסופי השבוע וכך להימנע ממשבר עם החרדים. לטובת הביצוע יוקם במקום מתקן ענק לשהייה, כולל חדרי לינה, שירותים, מקלחות וחדרי אוכל. לצורך ההקמה יגיעו לישראל 300 פועלים זרים מהודו ומומחים רבים מאירופה.

בנוסף חתמה פניציה ירוחם על הסכם עם יצרנית האנרגיה המתחדשת OPC בבעלות עידן עופר להקמה, הפעלה ותחזוקת מתקן לייצור חשמל בהספק 4.5 מגה־ואט באמצעות גז טבעי ובהשקעה של עשרות מיליוני שקלים.

התחנה תהווה מקור אנרגיה למפעל. בנוסף, החברה חתמה על הסכם לביצוע פרויקט סולארי עם חברת רפ"ק אנרגיות מתחדשות. המשטחים יוקמו על גגות המפעל בשטח של 30 אלף מ"ר ובהספק מותקן של 4.5 מגה־ואט.

פרויקט האנרגיה הירוקה הוקם בהשקעה של 20 מיליון שקל ובוצע על ידי חברת אלמור אנרגיות מתחדשות. ההשקעות הם בשורה של ממש לתושבי ירוחם ודימונה. המפעל מעסיק 220 עובדים וכעת נראה שיוכל לקלוט עובדים נוספים. הללו יזכו להטבות מס ממכרז ההשקעות כמקובל בהשקעות באזור פיתוח א'. המפעל נמצא בבעלות משפחת מנדל מארה"ב.

המנכ"ל מישל בן סימון: "הפרויקטים החדשים מהווים הצהרת כוונות של הבעלים לעתיד, ומייצרים יציבות ועוגן תעסוקתי בתעשייה המסורתית בירוחם. על אף תקופת המלחמה הנוכחית, משבר הקורונה והאתגרים הרבים, התקבל אישור דירקטוריון בהובלת משפחת מנדל בארה"ב להשקעה כדי להבטיח את פרנסתם ועתידם של 220 משפחות, קבלנים וספקים נוספים העובדים עם המפעל. ההשקעה היא חלק מתוכנית השקעות רחבה שאושרה על ידי רשות ההשקעות".

נפילות במרחב החרמון (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')